Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Städade lite ordning bland gamla färgpatroner till min gamla skrivare här idag. Egentligen funkar nog ingen av patronerna, bläcket har nog torkat, patronerna var ju använda och öppnade allesammans dessutom. Hoppas det är felet som gör att skrivaren inte skriver ut. MEN... då hittade jag några förvaringsaskar i plast till dem, sådana man fick med på köpet när man köpte patroner förut. Visste inte om jag skulle behålla dem, för en öppnad patron är ju en öppnad patron, och jag vet inte om dessa hårdplastfodral hjälper då att lägga patronen i, undrar om de inte har en luftspringa dessutom?! Och då är det kört. Jag har rätt många såna liggande. Så besökte jag senare Nätet och Ebay och såg att dessa förvaringsaskar säljs för 250 spänn styck idag!! 😳 Fick jag en chock eller... Dessa förvaringsaskar fanns att jag köpa löst om man ville till denna gamla skrivare då det begav sig kring milleniumskiftet, men då kostade de 39 kr. Och jag fick ju mina på köpet som sagt, varje gång jag köpte en ny bläckpatron.

Får ju flera tusen om jag kränger dem. Vad sjukt!

Postat

Ska du sälja dem då? 😛

Ja, men behålla ett par stycken.

Skrivaren hanterar Fotofärgpatron, Grafikfärgpatron och Ekonomipatron svart.

Om en patron sitter i skrivaren så måste jag ha 2 behållare iaf till de vilande.

Fast det kan vara så att den hanterar även Neonföärgspatron och då behöver jag

behålla en förvaringsask till. Det blir 3. Fast om jag sedan stänger av skrivaren en

längre tid så behöver jag en behållare till. Det blir 4 det. Sälja resten...hmm?!

Eller så skiter jag i att behålla någon öht. De är ju inte bra ändå, de där askarna.

😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.