Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på att raka mej för första gången på en månad. Har kommit ungefär halvvägs.

Jobbigt värre det där, återkommande problem dessutom.

Annons
Postat

Jobbigt värre det där, återkommande problem dessutom.

Jo. Fick ont i ryggen, tvättstället satte igen och jag skar mej i näsan. Borde lära mej att planera bättre.

Postat

Precis. För den vetgirige. 😄

"On February 13, 2009, at exactly 23:31:30 (UTC) the decimal representation of Unix time was equal to 1234567890. Parties and other celebrations were held around the world, among various technical subcultures, to celebrate the 1234567890 day.[2][3][4]"

Är det nördigt eller nördigt?? 😆😄

Postat

Tror fan jag skall bränna på ett par hamburgare, börjar bli hungrig.

Har aldrig undrat varför en del använder ordet "på" i dylika meningar?

Dessutom i detta fall, du menar inte bränna utan steka hoppas jag...

Postat

"Bara för det"... [löjligt uttryck det också förresten], så måste jag gå och köpa hamburgare med tillbehör [ännu löjligare uttryck].

Men middagen kommer att vigas åt penne rigate, sallad och gorgonzolasås idag.

Kan rekommendera KICKUP pure effect Green Apples. Den var syndigt god. Ett uttryck som kommer sig av att förr var det syndigt att njuta.

Även av god mat.

🥰

Postat

Har aldrig undrat varför en del använder ordet "på" i dylika meningar?

Dessutom i detta fall, du menar inte bränna utan steka hoppas jag...

Skulle jag sagt "bränna ett par hamburgare" så hade jag menat det ordagrant. "Bränna på" är steka i det här fallet.

Menar inte att detta skulle vara standardiserat... bara så jag använder det. 😄

Postat

Skulle jag sagt "bränna ett par hamburgare" så hade jag menat det ordagrant. "Bränna på" är steka i det här fallet.

Menar inte att detta skulle vara standardiserat... bara så jag använder det. 😄

Exakt. Det är ju just därför verbet bränna är helt malplacerat i detta sammanhanget. 😉

Steka ett par hamburgare heter det väl?! :rolleyes:

Postat

Den var syndigt god. Ett uttryck som kommer sig av att förr var det syndigt att njuta.

Även av god mat.

🥰

Kommer ihåg att det blev en del reaktioner när jag berättade att bland andra min farmor alltid brukade fråga vad vi barn tyckte om att äta och då köpte hon aldrig det, utan bara det vi absolut inte gillade. Det kom sig av en inställning många generationer tillbaka enligt ovanstående. Vill minnas att särskilt Pazo (och Memph?) reagerade på detta. Tyckte att farmödrar skulle bjuda på glass och saft o bulle...

I själva verket tror jag det handlade om hushållning. Var det ingen som åt gick det ju inte åt så snabbt.

😄

Postat

"Laga mat" har jag länge funderat på oxå.. Varför heter det så? Har den gått sönder?

Snart ska jag iallafall grädda tunnpannkakor... 😱😊🥰

Postat

"Laga mat" har jag länge funderat på oxå.. Varför heter det så? Har den gått sönder?

KOmmer väl antagligen av "tillaga" 😮

Postat

laga : bereda, göra i ordning, preparera, anrätta

Postat

Vinner du nåt då Debatt?

Haft alla rätt två gånger i rad, men denna veckan kände jag inte för matcherna - tyckte de var svåra - så jag bad mor o bror tippa, så lämnar jag in det.

Postat

Har varit och handlat två ggr denna vecka. Två rejäla kassar. Har varit tvungen att ta taxi efetrsom jag har ont i ryggen. Bor på vindsvåningen. Bägge gångerna har chaufförerna burit upp mina varor utan att jag bett om det.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.