Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Samma här, inga åskor dock. Satans osis att vi inte hade musikarret på boin idag istället.

Visst sa jag att jag har grovspacklat hotell Plaza? Fyyyyyyy vad tungt å minns det än.

/Målarn

Låter bekant. 😄

Postat

Kan ju inte det, kan inte du förklara igen så e du aschysst. 😄

Sätt en MClass compressor på det du ska sidechaina (basen). Kaggen kopplar du till en spider så du kan splitta signalen. Ena kopplar du till mixern som vanligt och andra kopplar du in i kompressorn där det står sidechain in. Sen får du förmodligen dra upp ration och sänka thresholden, men det får du se vad som passar. Sen är det klart!

Postat

Sätt en MClass compressor på det du ska sidechaina (basen). Kaggen kopplar du till en spider så du kan splitta signalen. Ena kopplar du till mixern som vanligt och andra kopplar du in i kompressorn där det står sidechain in. Sen får du förmodligen dra upp ration och sänka thresholden, men det får du se vad som passar. Sen är det klart!

Såg framför mig sladdar och kontakter innan jag insåg att det var låtsaskopplingar i datorn 🙁

Postat

Thanks Killis! Tror jag fick till det nu!

(som upplagt för ev. vitsar, jag vet. 😄)

Postat

Dingbats, vart inne på hipster runoff nån gång? Skön blogg och av alla här inne är du nog den som uppskattar den mest.

Ska kolla. Har du sett Holy Fucking Shit 40000?

Postat

Ska kolla. Har du sett Holy Fucking Shit 40000?

Nepp, kollar nu. Men hipster runoff är inte musiktips utan handlar om musik (mest typ pitchforkband). Och med en jävla massa sarkasm och humor är den riktigt rolig.

Postat

Nepp, kollar nu. Men hipster runoff är inte musiktips utan handlar om musik (mest typ pitchforkband). Och med en jävla massa sarkasm och humor är den riktigt rolig.

Ja, jag såg det, det verkar trevligt!

Postat

En som jag jobbade med när jag skrev för tidningen har precis varit i paris ett år och ska nu börja på språkvetarprogrammet i Uppsala. Det du, dingis.

Postat

Nej fy vad jag börjar ogilla Pitchfork och hipsters osv mer och mer. Nog för att jag har hipsterglajor själv, men gwöb. Man blir trött i skallen av The Drums, Wavves, Sleigh Bells, Fang Island, mm mm, och all denna jävla CHILLWAVE!!! Hype tage slut.

Postat

Eller nä, ett halvår var det nog. Tror hon var i Asien och backpackade först. Sen var hon även i Frankrike ett år under gymnasiet tror jag, vilket är anledningen till att hon tog studenten samtidigt som vi men är 89:a.

Postat

En som jag jobbade med när jag skrev för tidningen har precis varit i paris ett år och ska nu börja på språkvetarprogrammet i Uppsala. Det du, dingis.

Det var jag som kom tillbaks precis med tidsmaskinen!

Postat

Nej fy vad jag börjar ogilla Pitchfork och hipsters osv mer och mer. Nog för att jag har hipsterglajor själv, men gwöb. Man blir trött i skallen av The Drums, Wavves, Sleigh Bells, Fang Island, mm mm, och all denna jävla CHILLWAVE!!! Hype tage slut.

Haha, på tal om det försökte jag lyssna på Wavves häromdagen. Fattade verkligen inte grejen överhuvudtaget. Slängde skivan.

Postat

Haha, på tal om det försökte jag lyssna på Wavves häromdagen. Fattade verkligen inte grejen överhuvudtaget. Slängde skivan.

Jag tror jag ska bränna ut all hypad pitchforksmörja på CD och slänga skiten i grovsoprummet.

Postat

Jag tror jag ska bränna ut all hypad pitchforksmörja på CD och slänga skiten i grovsoprummet.

Bajsa lite på den först.

Tycker mycket av det som Pitchfork pushar för är rätt bra och passar ofta min uppfattning av vad som är bra, men ibland vet jag inte riktigt vad dom tänker. Best Coast har jag nyss kommit på är helt ok, men She & Him är mycket bättre och framförallt intressantare. Vampire Weekends andra skiva tycker jag är bra men första gillar jag inte alls lika mycket. Surfer Blood tycker jag inte om heller, Four Tet är väl ok men orka lyssna på typ ambient indie rock. Ariel Pink var bra också. Det är väl det senaste jag fått genom pitchfork tror jag.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.