Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Kirsten Dunst!

Vinnare av Memphis Grand Award for the Actor Guess Competition är: DINGIS!

😮

Annons
Postat
Kom ju på att jag måste läsa lite böcker som utspelar sig i London innan jag drar dit! Någon som har tips? Något av Dickens samt någon Sherlock Holmes-bok känns ju faktiskt ganska givet.

När ska du dit? Och hur länge?

Postat

Hittade i en guidebok något Dickensmuseum som ligger där han bodde 1837-1839 (tror det var då, han skrev iaf Oliver Twist där) och ett Sherlock Holmes-museum på baker street där Holmes bodde i böckerna. Därför hade det ju varit kul att läsa något relaterat till detta.

Postat

Drar mig här, ska upp kl 6 imorn för att åka te UA på praktiken. Ska bli riktigt spännande att få arbeta me riktiga ingenjörer, lite nervöst dock, men har iofs träffat flera utav dem tidigare och de e rätt chill ändå. :rolleyes: Wish me luck! Hajjrå!

Postat

I grund och botten bygger idén på att man rätt ofta har någon kreativ människa vars verk man vill utforska men inte riktigt vet var man ska börja. Det kan vara ett band, en författare, en manusförfattare, en regissör, etc. Ibland kan det vara väldigt svårt att veta vad man ska börja med, och ofta brukar jag själv leta efter det som anses vara det bästa – handlar det om indieband kollar jag vilken skiva pitchfork tyckte bäst om, filmer kan man använda IMDb till. Men är det något annat band eller en författare kan det vara svårt. Idén är alltså att man ska kunna söka på ett namn för att få reda på vilket verk som är det som står ut från mängden och det som oftast lyfts fram som berörde persons bästa. Frågan är bara hur man får fram vilket verk som är det som står ut – en wiki lär ju inte funka, röstningssystem kräver lite engagemang från mycket folk.

Postat
Låter bra men svårt. Anmäl dig till draknästet

Grejen med Draknästet är ju att man ska ha en bra idé som är väl uttänkt. Men jag gillar konceptet, även om jag inte heller kan komma på hur man skulle göra.

timothy_leary1.jpg

Postat

Jag dagdrömde förut om en hypotetisk tjej som läste filmvetenskap som jag kommer träffa på en fest. Vi bestämde att vi skulle träffas och se en film nån gång. Fattade först nu att hon menade att vi skulle ha sex :rolleyes:

Postat
När åker du? Hur ska du hinna läsa allt?

11 juli. Det går ju ganska fort att läsa om man bara kommer in i det. Jag har ju inget bättre för mig så jag kan ju lika gärna pressa böcker.

Postat
11 juli. Det går ju ganska fort att läsa om man bara kommer in i det. Jag har ju inget bättre för mig så jag kan ju lika gärna pressa böcker.

Ja, dåså, då ska det väl gå bra.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.