Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

På Västtrafik kan man ju åka på spårvagnar och bussar på en enkelbiljett (köpt i automat på fordonet eller genom ett sms) och åka tillbaka på samma biljett om det sker inom 90 minuter.

Någonstans läste jag att ÅTERRESAN ska vara påbörjad inom 90 minuter från det att man startade sin resa allra första gången.

Men så slog det mig... hur i hel**te ska kontrollanten kunna veta vilken hållpats jag gick på någonstans för återresan??

Var ute för detta i veckan och påbörjade återresan i Brunnsparken några få minuter innan 90 minuter hade passerat, men

när jag kom till Vasaplatsen hade 90 minuter passerat. Om det då hade kommit på kontrollanter vid Vasa Viktoriagatan, hållplatsen

därefter, hur f*n skulle de ha vetat att min sms-biljetts tillbakafärd startade vid Brunnsparken och inte vid Vasaplatsen???

Sedan åkte jag ytterligare flera hållplatser dessutom.

Vad händer om man startar sin återresa när 89 minuter passerat, men återresan är så lång så att efter totalt 130 minuter håller man fortfarande på med den... och på stiger kontrollanter...

Memphis?

😕

Mäh, vet inte, tror man får säga som det är helt enkelt, ord mot ord.

Men det sistnämnda du sade, så finns det ju inga resor inom göteborg som tar så lång tid eller? 😛

Annons
Postat

Det är lugnt. Gäller från när du stämplar in (tror jag 😕 )

Nej men hur ska de veta var jag gick på nånstans?

Antag att jag varit i Blå Staden och handlat och ser på mitt sms-besked från Västtrafik (ja, så köper jag oftast biljett) att "biljetten gäller till 14.14" (det är så det står formulerat i mobilen). I en folder jag såg stod det dock att återresan ska ha påbörjats inom 90 minuter. Jag startar min återresa 14:13, säger vi, men den går ända till Frölunda och tar 48 minuter. Är framme 15:01. Kl 14:55 blir det biljettkontroll.

Hur ska jag kunna bevisa att jag gick på redan kl 14:13?? Alla runtom mig på spårvagnen har dessutom redan gått av långt innan...

Det slog mig i veckan.

Avgiften är 1200 kr.

😏

Postat

Är det starta returresan inom 90 minuter eller måste man vara framme med sin returresa inom 90 minuter?

Starta returresan. tror jag.. 😕

Har aldrig använt sånt så. 🤪

Postat

Mäh, vet inte, tror man får säga som det är helt enkelt, ord mot ord.

Men det sistnämnda du sade, så finns det ju inga resor inom göteborg som tar så lång tid eller? 😛

Senast jag åkte tog det 2 tim 15 min från Nymilsgatan till Prinsgatan pga ett rälsfel.

Men i normala fall finns det ju en hel del enkelresor som tar uppemot 40 minuter om man vill.

Stämpla minuten innan 90-minutersgrönsen och sitta och våndas i 39 minuter...

Postat

Nej men hur ska de veta var jag gick på nånstans?

Antag att jag varit i Blå Staden och handlat och ser på mitt sms-besked från Västtrafik (ja, så köper jag oftast biljett) att "biljetten gäller till 14.14" (det är så det står formulerat i mobilen). I en folder jag såg stod det dock att återresan ska ha påbörjats inom 90 minuter. Jag startar min återresa 14:13, säger vi, men den går ända till Frölunda och tar 48 minuter. Är framme 15:01. Kl 14:55 blir det biljettkontroll.

Hur ska jag kunna bevisa att jag gick på redan kl 14:13?? Alla runtom mig på spårvagnen har dessutom redan gått av långt innan...

Det slog mig i veckan.

Avgiften är 1200 kr.

😏

De e fan billigare att åka till Grekland tror jag.. 😱

Postat

De e fan billigare att åka till Grekland tror jag.. 😱

Ja, fast Västtrafik har senaste året jobbat hårt för ett ännu värre alternativ!

2800 kr i avgift eller 1-3 månader i fängelse om man inte har stålar.

Postat

Ja, fast Västtrafik har senaste året jobbat hårt för ett ännu värre alternativ!

2800 kr i avgift eller 1-3 månader i fängelse om man inte har stålar.

Åfan

Åker jag till Grekland så hamnar jag i bästa fall på torken... 😱

Postat

Västtrafik är f.ö. ett skitföretag.

Grattis till den snyggast plockade jämna noteringen (53000) i din livshistoria hittills!

🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.