Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag säger inget så har jag ingenting sagt

Fast nu sade ju du det där så alltså sade du ju något.. även om du inte fick sagt något.. 😕

Annons
Postat

Lirade golf igår, stod på ranshen och slog iallfall 100 bollar, blev värsta grym efter 1,5 timma bara. 😐😄

Postat

Jodå nämen jodå såatt

livet går sin lilla väg

framåt ibland bakåt men

såatte

...fast ibland går det inte alls 😳

såattsäga

drloop (oregistrerad)
Postat

Spännande min msn messenger har slutat att funka. Går inte ens igång...

Postat

Fet ändå! 😄 Har potential helt klart. När den breda raw-synth-matt-ljudet kom in blev det tungt, har du side-chainat den mot kaggen? Det e gött pumpande.

Jag har aldrig lyckats sidechaina. xD När Pazo läser detta inlägget kommer han kalla mig sopa. 🙁😏😠

Japp! De basiga grejerna är sidechainade mot kaggen. Jag var också dålig på att sidechaina men har lärt mig nu. 😄 Det är faktiskt riktigt enkelt. Om du har en kagge och en bas så gör du en spider som du kopplar in kaggen i så du får två kanaler. Ena sätter du i mixerbordet precis som vanligt (som det var innan), den andra drar du till Sidechain in på kompressorn (den gula!) som du har satt på basen. Sen får du dra ner thresholden och öka ration för att få mer effekt, hur mycket beror på. Även attacken och releasen får du ju pilla med då!

Har ändrat lite saker i låten med så nu är den ännu bättre. 😎

Postat

Japp! De basiga grejerna är sidechainade mot kaggen. Jag var också dålig på att sidechaina men har lärt mig nu. 😄 Det är faktiskt riktigt enkelt. Om du har en kagge och en bas så gör du en spider som du kopplar in kaggen i så du får två kanaler. Ena sätter du i mixerbordet precis som vanligt (som det var innan), den andra drar du till Sidechain in på kompressorn (den gula!) som du har satt på basen. Sen får du dra ner thresholden och öka ration för att få mer effekt, hur mycket beror på. Även attacken och releasen får du ju pilla med då!

Har ändrat lite saker i låten med så nu är den ännu bättre. 😎

Thanks Killis! 🥰 Ska testa vid senare tillfälle. ☺️

Postat

De har börjat spela tidigt bara, kallas de "underbarn"?

😕

Visst är de kanonduktiga. Fick gärna gästspela på mina skivor.

Nu har jag slagit tärning, hade fasligt svårt att få ihop över 40 för Vikinglottot.

Postat

Det sitter kvar bitar av ryggbiffen mellan två mina tänder. Var är tandpetarna?

Postat

Den skyhöga ungdomsarbetslösheten i Sverige gör att många unga akademiker flyr till Norge i jakten på ett jobb.

Svenskt näringsliv befarar att utflyttningen på sikt skadar tillväxten.

– Det är säkert ett plus att lönerna är bättre än i Sverige, och det är lättare för ungdomar att få jobb i Norge än i Sverige.

Vi har brist på arbetskraft, så som det ser ut nu behöver vi svenska ungdomar, säger Johannes Sörbö, rådgivare på den norska arbetsförmedlingen Nav,

och tillägger att svenska ungdomarna är populära bland norska arbetsgivare.

http://www.dn.se/ekonomi/arbetslos-akademiker-flyr-till-norge-1.1142766

"Vi har brist på arbetskraft." 😲 Har svårt att tänka mig att grannlandet skulle ha det när vi har stor arbetslöshet? 😳

Kanske Norge som gäller när man pluggat färdigt då... :rolleyes:

Postat
Jag kör med tandtråd

Bra tips, det står tandtråd i frugans toalettskåp...

Postat

Japp. Var när & fjärran-reportaget bra? vad gjorde dom i london?

Tog du/ni inte några kort där då?

Postat

De (Anki och han som har hållit i Bingolotto) var på en pub och frågade om varför puben är så betydelsefull i England och fick ett konstigt svar av en kvinna... "när man har jobbat vill man inte åka hem"... sedan var Anki och kollade in Afternoon tea och det kostade cirka 250 kr, men då ingick 5 olika små kakor/bakverk. Han som guidade drack 9-15 koppar kaffe per dag och extra svart på morgonen. Stackars mage...

Sedan var väl Anki på en Jack the Ripper-guidning (jag kollade lite då och då bara...). Dessutom var de uppe i en stor glasbubbla, ett slags pariserhjul, med utsikt över stora delar av London. Chinatown besökte Anki också, men där kunde ingen engelska... De var bägge inne i en gammal pub som var så gammal att den endast kunde hyras av privata sällskap vissa tider, tror det var 1350-tal eller 1500-tal...

Reportaget verkade bra, för det var ingående och låååångt. Gick på TV4 Plus och kanske går i repris eller dyker upp på Play på Nätet?

Har inte sett det ännu dock.

🥰

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.