Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Av ditt beteende?

Vet man var adhd kommer ifrån?

Japp, det förklarar en del om varför jag är som jag är, något som jag alltid funderat över.

Det är ett genetiskt neuropsykiatriskt funktionshinder. Våra hjärnor är inte typiska.

Annons
Postat (redigerat)

Kan ingå i adhd:

Hyperaktivitet

Impulsivitet

Ouppmärksamhet

Visste inte om att den tredje faktorn ovan kan ingå.

Tydligen är ouppmärksamheten den faktor som är svårast att bli av med eller växa ifrån,

men det går det med.

För lite dopamin och noradrenalin och för mycket adrenalin.

250000 (!) människor i Sverige har adhd.

😐

Redigerat av debatt
Postat

Fyndade på ICA:

Sistadagendatum på oxfilé...fick en bit på 444 g för 75 kr. Å en cesarsallad till (åxå halva priset). Litet glas rött i pannan för efterstekning å ett medium/large i handen nu efteråt.

Det är så man firar lill-lördag. 😄

Postat

Idag har jag sett tre filmer.

Först såg jag Repo Man, den var konstig (på ett dåligt sätt) och inte särskilt bra.

Sen såg jag Pi (alltså ∏), den var bättre men rätt konstig också (fast på ett bra sätt).

Nu precis såg jag Shutter Island, som var bra.

Postat

Själv såg jag den sista Wallander-filmen. 😱

Postat

Fyndade på ICA:

Sistadagendatum på oxfilé...fick en bit på 444 g för 75 kr. Å en cesarsallad till (åxå halva priset). Litet glas rött i pannan för efterstekning å ett medium/large i handen nu efteråt.

I pannan? 😮

Postat

såatt 😑

Är det nån som har sett de nya inspelningarna av V? Äre nåt att hänga i granen 😊 ? eller ? Minns att första versionen var hyfsad.

Jorrå! En Flying V får gärna hänga i Grahnen!

*FNISS* GHUHUHUHUHU 😆 :lol:

...eller nej va? 😕

Postat

Pi är ju faktiskt väldigt bra, men som du säger tämligen skum.

Favortifilmer Overkill?

Några av mina:

Mulholland Drive, Stalker, Stay, Angst, Jacob's Ladder, Zodiac, Mysterious Skin, American Psycho, 12 Monkeys, Drugstore Cowboy, Full Metal Jacket, Trainspotting, Fear and Loathing in Las Vegas, The Big Lebowski, Farväl Falkenberg

Postat

Pi är ju faktiskt väldigt bra, men som du säger tämligen skum.

Favortifilmer Overkill?

Några av mina:

Mulholland Drive, Stalker, Stay, Angst, Jacob's Ladder, Zodiac, Mysterious Skin, American Psycho, 12 Monkeys, Drugstore Cowboy, Full Metal Jacket, Trainspotting, Fear and Loathing in Las Vegas, The Big Lebowski, Farväl Falkenberg

Tycker det är svårt att välja ut några för man missar alltid några som är liksom självklara favoriter. Men några är Burn After Reading, Zodiac, Se7en, Fight Club, Gudfadern 1 & 2, Secret Window, Airplane!, Trading Places, All The President's Men, Toy Story, Grind, 8 Mile, och många till.

drloop (oregistrerad)
Postat

Mixar om en Macnhesterorkesterlåt.

Byter namn på M.O till nåt annat under dagen.

En nystart med video till en av låtarna om allt hinns med.

Nu är bara frågan vad man skall heta istället för Manchesterorkestern?

Deckard Machine

Replicant Machine

Deckard

?

Postat

Jag röstar på "?".

Det var fräckast helt klart!!

🙂

Deckard får mig att tänka på att ni är däckade, helt utslagna, en negativ klang...

Replicant innebär väl att ni bara är kopior och helt utan egenvärde egentligen...

Postat

Tycker det är svårt att välja ut några för man missar alltid några som är liksom självklara favoriter. Men några är Burn After Reading, Zodiac, Se7en, Fight Club, Gudfadern 1 & 2, Secret Window, Airplane!, Trading Places, All The President's Men, Toy Story, Grind, 8 Mile, och många till.

Inga ryska dramer?

😕

Postat

Mina favoritfilmer är bl.a.:

Pacific Heights - den objudne gästen (1990 m Melanie Griffith, Michael Keaton)

Mr Bean - den ultimata katastroffilmen (1997 m Rowan Atkinson)

The tale of Sweeney Todd (1997 m Ben Kingsley)

Psycho (1960 m Anthony Perkins, Janet Leigh)

The Stranger inside (2007 m Jodie Foster)

Maratonmannen (1976 m Dustin Hoffman)

The Vanishing (1993 m Jeff Bridges, Kiefer Sutherland, Sandra Bullock)

The Net (1995 m Sandra Bullock)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.