Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Gött. 🙂

Jo precis, det e ingen sladd till dosan. Det fungerar så att man vid betalning av räkningar får en kod som man knappar in på dosan, sedan genererar den en ny kod som man knappar tillbaka i datorn, ibland behöver man göra proceduren två gånger, är säkerhetsgrej. Internetbanken e sjukt smidig, jag har inte varit till banken på ett år typ, sparar massa tid, lätt att föra över pengar till folk, flytta mellan konton, sälja fonder osv.

Hur funkar det där egentligen? Det måste ju vara att det är nån hemlig algoritm som räknar fram nån kod i dosan som också internetsidan använder. För inte fan kan det vara nån slags trådlös koppling mellan dosan och datorn? Det vore ju sjukt.

Postat
Egentligen håller jag med dig lite, folk som säger att dom gillar ett band men så har dom bara hört typ tre låtar är hemska och att folk använder iPod-lurar är ju ett jävla mysterium, men jag tycker det är kul att provocera lite. 🙂 Kan vara nyttigt att ifrågasätta sina egna (och andras) värderingar och dömanden ibland med för att få lite perspektiv.

Så länge man kommer fram till att det man själv gör är bäst så är det väl okej.

Men jag tycker ändå att om man kollar längsta ibland eller uppdaterar facebook några gånger när man kollar film så är inte det hela världen, man missar ingenting direkt och man hade inte fått ut någonting mer från filmen om man inte hade gjort det.

Jo, det hade man. Varje gång man gör nåt annat än tittar på filmen kommer man ur filmens värld och sinnesstämning.

Att säga att man inte är filmintresserad för det är väl dock att ta i, bara för att jag byter skiva eller stänger av musiken ibland för att jag faktiskt inte kände för det så betyder ju inte det att jag inte är intresserad av musik.

Så länge man också kan se på film koncentrerat, och verkligen gör det, så.

Sen stör jag mig också rent allmänt när folk kallar sig själva för saker som nörd, pretto, geek, etc. Något "dåligt" som är kreddigt att vara som man utser sig själv till. Fast där ligger väl problemet mest hos min interna lista över småsaker jag irriterar mig på av ingen anledning.

Ja, det tycker jag också är jobbigt. Fast att jag satte min facebookstatus till "är pretentiös" var för att jag kom på att jag var det och att jag gillade det, helt bortom larviga epitet.

Postat
Mäh. Vadå svårt? Man trycker in några siffror. algoritmen blandar om dem, och sen trycker man in dem på sidan som känner igen samma algoritm 🙂

Ja precis, det var som jag trodde. Det måste ju vara därför som det står att koden bara funkar i fyra minuter på inloggningssidan.

Postat
Jag dreglade som fan när jag vaknade! 😛

Hela kudden full av slem vart du än vände dig?

Först provar du åt vänster med huvet, sedan åt höger,

för att bara märka att hela näsan och kinderna är

helt insmorade av transparent geleartad substans?

😄

Postat (redigerat)
Sjukt

Jaså. Säger inte att hon är dålig, långt därifrån, missförstå mig inte nu.

En fundering bara (som inte har med henne eller låten att göra alls):

Märker att hon trampar på pedalerna på samma sätt, i samma takt eller vad man ska säga, som hon slår på cymbalerna, när musiken liksom stannar upp.

(svårt att förklara om man inte själv är bekant med trumbegrepp). Men iaf... det är väl så hon SKA spela just på denna låten. Men...

Hur mycket svårare är det att:

1) Spela en viss konstant takt på bastrumman genom hela låten. Antal slag per takt, t.ex. 8 tramp per 10 sekunder.

2) Spela en viss annan konstant takt med hihatpedalen genom hela låten. Antal slag per takt, t.ex. 30 tramp per 10 sekunder.

3) Spela i helt olika och mycket varierande tempo och intensitet på hela trumsetet i övrigt, med solon, fills och allt vad det kallas...

men ÄNDÅ klara av att hålla takten på dels bastrumman och dels på hihatpedalen.

Dessutom bör man väl klara att köra en viss snabb rytmcykel som varierar på ridecymbalen, typ vänster och sedan köra annan takt med högerhanden samtidigt.

Vad jag menar är, hur svårt är det att köra 4 olika takter samtidigt och hålla det? En för varje fot och en för varje hand.

Hur svårt är det?

😄

Redigerat av debatt
Postat

Idag måste jag djävligt snart skriva två långa brev till myndigheter på vardera drygt 12 sidor om man räknar med bilagorna som ska med.

Men först ska jag käka veg lasagne och skriva lite här samt beställa tid till optikern och köpa nåt.

Postat

Jag antar att alla redan sett Tony Royster Junior på trummor när han var 12 år men ifall någon inte gjort det så.

Postat (redigerat)

Gillar en kommentar som fanns på en tidigare: "What do they feed this kids with?" 😄

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.