Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Längsta e faktiskt askul. 😄 Kan snacka om allt mellan himmel och jord. Är nästan någon här dygnet runt. Fatta va många timmar jag hängt här, och jag har ju ändå bara varit här i ett knappt år eller nått. :rolleyes:

Postat
Vafan ska ni prata mat nu igen?? :rolleyes:😄🥰

Jag blev kallad Charlie.

Hmm... lustigt.

Eller kanske inte.

En turist trodde jag var han på tv.

Postat
Längsta e faktiskt askul. 😄 Kan snacka om allt mellan himmel och jord. Är nästan någon här dygnet runt. Fatta va många timmar jag hängt här, och jag har ju ändå bara varit här i ett knappt år eller nått. :rolleyes:

Jag köpte Katie Meluas nya cd idag.

Ett annorlunda upplägg måste jag säga...

först en långsam ballad med gitarr,

sedan två dansanta moderna golvröjare...

följt av en jazzcover från 20-talet...

Postat (redigerat)

Ja, hon har en salig blandning! Mycket duktig sångerska me asgo röst.

Gillar speciellt If you were a sailboat.

Redigerat av Memphis
Postat

E den bra? :rolleyes:

Postat
E den bra? :rolleyes:

Ja, favoriter är "I'd love to kill you", "Red balloons", "Tiny alien" och "Plague of love".

Fast två andra låtar har släppts som singlar hittills.

På söndag är det konsert i Sthlm för Victoria o Daniel.

Andra artister som medverkar är Eric Gadd, Miss Li, Timo Räisänen,Johnossi, Cookies and Beans m.fl.

TV4.

Postat (redigerat)

Idag fick jag en bankdosa för att kunna beställa grejer på Internet när kortet nu ska bli Verified by Visa. Fast jag måste vänta för kortet som jag också beställde har inte kommit. Det konstiga var att bankdosan saknade usb-sladd. Det ska tydligen inte vara någon. Lite sci fi.

Verified by Visa kostade inget och inte heller nytt kort, tror jag. Även om jag fick skriva under något som hade en post på 10 SEK nånstans.

Ska man dock ha Internetbanken också, för att kunna betala "vanliga" räkningar, så kostar det 155 SEK per år, även om man redan har konto/n i banken och bankgiro genom dem och bankkort.

Så det stämmer väl rätt bra som Memph sa.

Redigerat av debatt
Postat

Imon (eller rättare sagt senare idag) ska jag skriva ett brev till FK och fråga om de inte glömt en nolla minst på värdeavin. Seriöst.

Postat (redigerat)
Idag fick jag en bankdosa för att kunna beställa grejer på Internet när kortet nu ska bli Verified by Visa. Fast jag måste vänta för kortet som jag också beställde har inte kommit. Det konstiga var att bankdosan saknade usb-sladd. Det ska tydligen inte vara någon. Lite sci fi.

Verified by Visa kostade inget och inte heller nytt kort, tror jag. Även om jag fick skriva under något som hade en post på 10 SEK nånstans.

Ska man dock ha Internetbanken också, för att kunna betala "vanliga" räkningar, så kostar det 155 SEK per år, även om man redan har konto/n i banken och bankgiro genom dem och bankkort.

Så det stämmer väl rätt bra som Memph sa.

Gött. 🙂

Jo precis, det e ingen sladd till dosan. Det fungerar så att man vid betalning av räkningar får en kod som man knappar in på dosan, sedan genererar den en ny kod som man knappar tillbaka i datorn, ibland behöver man göra proceduren två gånger, är säkerhetsgrej. Internetbanken e sjukt smidig, jag har inte varit till banken på ett år typ, sparar massa tid, lätt att föra över pengar till folk, flytta mellan konton, sälja fonder osv.

Redigerat av Memphis
Postat

Mmm... fast jag ska inte ha Internetbanken egentligen, eller också kan man säga att jag har det... men jag kan inte betala räkningar via den - jag har ju kvar mitt bankgiro jag redan betalat nästan 300 SEK för på ett års tid. Men eftersom jag måste ha Verified by Visa så var jag tvungen att skaffa Internetbanken. Men man kan säga att min Internetbank är i vilande läge eller nåt...

Postat

Jag vet en som kör med Handelsbanken, och de kör med usb-sladd, så en port är upptagen på datorn för det just då iaf...

Men Swedbank har annat för sig.

Postat
Okej. 🙂

😄😆

Jag ville bara åt Verified by Visa-funktionen.

Så jag kan köpa cd-s etc via Nätet med mitt kort som kommer om en vecka.

Bankgiro får åtminstone löpa klart, det jag betalat för.

Postat

Nu ska jag sova så jag orkar författa ett skarpt brev till FK senare idag, gå och köpa ett Korg Nano-keyboard, gå till AF och se om jag kan skriva in mig, premiärta min nya kur och seriöstesta min vatteninhalator, beställa tid hos optikern, skriva ett tredje påminnelsebrev till jobbet m.m.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.