Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hej Overkill!

Hej Pazo!

Hej Neosus!

Hej Slejnard!

Hej MickeH!

Hej Pico!

Hej hwasser!

Hej SadamJr!

Hej Martin!

Hej k9!

Hej musik!

drloop (oregistrerad)
Postat

Yo!

Postat (redigerat)

Ikväll blev jag med brådis till fots 600 meter med ett viktigt brev som ska vara framme i Norrland imorgon senast på väg till en sent öppnad brevlåda 😲 (de tömmer den 20 alltså), stoppad av två ynglingar som frågade efter vägen till Majorna och Älvsborgsgatan. Jag visste hur de skulle åka dit naturligtvis, men var så hes att jag nästan inte hördes. Det var så varmt och strupen var ultratorr. Hursomhelst. Sedan frågar den ene:

- Var finns vattnet?

😳

- Ja, ska det inte finnas vatten i Göteborg?

- Vad har det med Älvsborgsgatan att göra?

- Ja, Göta kanal eller nåt... Har ni inte kanaler här? Hamn och så??

- Eehh... Fattighusån har du där och sedan när ni tar er förbi mot Hamngatorna så ser du kanaler...

Men bry dig inte om det nu, när ni når Älvsborgsgatan, så... är ni nära den riktiga hamnen.

- Men vad heter hållplatsen som Älvsborgsgatan ligger vid?

- Den heter Älvsborsgatan också. Det är en hållplats.

- Men är det långt dit?

- Till Älvsborgsgatan, njaa... nej, kanske en kvart från Centralstationen.

- Jaha, men hur långt är det till Centralstationen?

- Det är rakt fram där bara, du ser den på avstånd! Det runda huset.

- Jamen, hur långt är det dit då? säger den andre.

- [Vad tror du? tänkte jag säga, men sa:] Kanske 300 meter.

- Ni går över den där gatan därborta bara...

- Ska vi gå över nåt också, vad krångligt det verkar...

- Nej, men ni följer bara gångbanan rakt fram här...

- Ska vi inte svänga av nånstans?

- Jo, när ni kommer till staketet där är ni så illa tvungna om ni inte vill gå rakt ut i gatan... ta till vänster sedan och över gatan...

- Ska vi över en gata också? Vad jobbigt.

- Eehh...

- Men sen då?

- Ja alltså, ser ni huset därborta?

- Ja jo.

- Det är Pressbyrån. Det är på den platsen som "alla" spårvagnar går, ni tar 3-an.

- 3-an? Går den till Älvsborgsgatan?

- Ja!

- Vilket håll?

- Det är bara att läsa på tidtabellen. Om ni läser på tidtabellen på 3-an, så står Älvsborgsgatan där.

- Så Älvsborgsgatan är med då?

- Ja, om ni står vid den vagn som går åt rätt håll.

- Nej, nu blir jag nervös, säger den andre.

- Lättare sagt än gjort, säger den förste.

- Gå nu tills ni kommer till Pressbyrån därborta (det runda huset), där tar ni 3-an till Älvsborgsgatan. Den som går åt höger, tror jag.

- Ok, tack så väldigt mycket!

- Ha en bra dag!

Sedan fick jag springa som en dåre de resterande 250 meterna för att hinna innan brevlådan tömdes innan kl 19, men då visade det sig att den tömdes kl 20.

😄

Redigerat av debatt
Postat

Sebbe, jag röstade på ditt dj-set förut. Lycka till! 🙂

Postat

Det roliga är ju att det står som om mitt DJ-namn vore captain oats. Jag har inte direkt något, men captainoats använder jag ibland som användarnamn på diverse ställen, så även på soundcloud. Men aja.

Postat

Älvsborgsgatan

Jösses vilka stolliga killar då, måste varit lantisar från Dingle eller nått 😄

Postat (redigerat)

Pratade me en kompis nyss och fick reda på varför min "ingen reklam tack"-lapp på brevlådan har blivit bortriven 5 gånger nu. Är brevbäraren som gjort det eftersom man tydligen inte får ha en egengjord lapp utan måste vara en utskriven lapp av de på kontoret för bostäderna. 😳 Va i helvete spelar det för roll liksom! 😆 Mäh, så måste stiga upp innan kl 9 imorn för att hämta ut en sån då. 😠

Redigerat av Memphis
Postat

Pratade me en kompis nyss och fick reda på varför min "ingen reklam tack"-lapp på brevlådan har blivit bortriven 5 gånger nu. Är brevbäraren som gjort det eftersom man tydligen inte får ha en egengjord lapp utan måste vara en utskriven lapp av de på kontoret för bostäderna. 😳 Va i helvete spelar det för roll liksom! 😆 Mäh, så måste stiga upp innan kl 9 imorn för att hämta ut en sån då. 😠

Gestapo i hyresvärdens förklädnad?

😳

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.