Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan vara så att jag övertolkar en smula och jag vet att du inte menar illa, men det är så iaf jag uppfattar det. Kan vara värt tänka på ibland.

Annons
Postat
Men det är ju som att säga "jag menar ingenting illa, men fan vad ful du är ditt fittfejs". Det du gjorde var att du likställde hans tittande med någonting som vi ska tolka som dåligt och kulturmisshandel och därmed dömer honom kraftigt vilket implicit framställer dig själv som mycket bättre för att du "vet" hur man ska titta på film. Onödigt och väldigt dömande, vilket är tråkigt. Att sen säga att du inte menar att vara dryg spelar ingen roll överhuvudtaget om du faktiskt är det.

Fast jag menade inte att det är dåligt att lyssna på Prydz på mobilen, jag menade att på samma sätt som de som gör det inte är så himla musikintresserade så är inte såna som Pazo så filmintresserade. Jag vet bara hur jag tittar på film, och naturligtvis tycker jag det sättet är bäst på samma sätt som mitt sätt att borsta tänderna på är bäst.

Kan vara så att jag övertolkar en smula och jag vet att du inte menar illa, men det är så iaf jag uppfattar det. Kan vara värt tänka på ibland.

Att tänka på hur andra uppfattar mig vore väldigt begränsande för mitt ego.

Postat

Fast varför skulle man inte vara musikintresserad om man lyssnar på Prydz på mobilen? På vilket sätt är pon de floor på stereon mer "musikintresserande"? Det är ju lite det här som är kärnan i det hela, att man måste hålla sig till vissa typer och vissa förhållningssätt för att klassas som intresserad när man kan vara precis lika filmintresserad om man kollar på dåliga disneyrippar som om man kollar på prettofilmer i ett mörkt rum.

Postat (redigerat)

Jävla kuk-Cad-program. Ska på praktiken nästa vecka och sitter och tränar lite i Cad men inser hur sjukt omständigt ProE egentligen är, finns andra som är mycket mer innovativa och användarvänliga, typ Inventor, Solid Edge, AutoDesk, men nänä, använd det mest störande programmet som finns. ☺️

edit, sorry för offtopic. 🙂 behövde få ur mig lite ilska.

Redigerat av Memphis
Postat
Jävla kuk-Cad-program. Ska på praktiken nästa vecka och sitter och tränar lite i Cad men inser hur sjukt omständigt ProE egentligen är, finns andra som är mycket mer innovativa och användarvänliga, typ Inventor, Solid Edge, AutoDesk, men nänä, använd det mest störande programmet som finns. ☺️

edit, sorry för offtopic. 🙂 behövde få ur mig lite ilska.

ProE finns inte till mac heller! 🙂

Postat
Fast varför skulle man inte vara musikintresserad om man lyssnar på Prydz på mobilen? På vilket sätt är pon de floor på stereon mer "musikintresserande"? Det är ju lite det här som är kärnan i det hela, att man måste hålla sig till vissa typer och vissa förhållningssätt för att klassas som intresserad när man kan vara precis lika filmintresserad om man kollar på dåliga disneyrippar som om man kollar på prettofilmer i ett mörkt rum.

Okej, man kan vara musikintresserad och samtidigt lyssna på Prydz på mobilen, men de som gör det brukar vara samma folk som inte har något särskilt djupt intresse för musik. I teorin kan man naturligtvis sitta och lyssna noggrant på kompositionen och dra paralleller till andra musiker och så vidare; det är inte att just det beteendet i sig gör att man är ointresserad av musik, men det brukar korrelera kraftigt med ett inte särskilt brinnande musikhjärta. Och samma sorts person verkar Pazo vara när det gäller film. Inga värderingar i det, alla kan som sagt inte vara intresserade av samma saker.

Däremot när det gäller att halvtitta slött på någonting samtidigt som man sms:ar och surfar på Youtube tycker jag betyder att man inte är särskilt intresserad av film, om det är det enda sättet man tar del av den på. Vilket också är helt okej, även om det ur mitt perspektiv är helgerån att göra så med någon film som är bättre än Skruva den som Beckham.

Men du får ursäkta mig, för nu ska jag kolla på prettofilm i ett mörkt rum.

Postat
Okej, man kan vara musikintresserad och samtidigt lyssna på Prydz på mobilen, men de som gör det brukar vara samma folk som inte har något särskilt djupt intresse för musik. I teorin kan man naturligtvis sitta och lyssna noggrant på kompositionen och dra paralleller till andra musiker och så vidare; det är inte att just det beteendet i sig gör att man är ointresserad av musik, men det brukar korrelera kraftigt med ett inte särskilt brinnande musikhjärta. Och samma sorts person verkar Pazo vara när det gäller film. Inga värderingar i det, alla kan som sagt inte vara intresserade av samma saker.

Däremot när det gäller att halvtitta slött på någonting samtidigt som man sms:ar och surfar på Youtube tycker jag betyder att man inte är särskilt intresserad av film, om det är det enda sättet man tar del av den på. Vilket också är helt okej, även om det ur mitt perspektiv är helgerån att göra så med någon film som är bättre än Skruva den som Beckham.

Men du får ursäkta mig, för nu ska jag kolla på prettofilm i ett mörkt rum.

Egentligen håller jag med dig lite, folk som säger att dom gillar ett band men så har dom bara hört typ tre låtar är hemska och att folk använder iPod-lurar är ju ett jävla mysterium, men jag tycker det är kul att provocera lite. 🙂 Kan vara nyttigt att ifrågasätta sina egna (och andras) värderingar och dömanden ibland med för att få lite perspektiv. Men jag tycker ändå att om man kollar längsta ibland eller uppdaterar facebook några gånger när man kollar film så är inte det hela världen, man missar ingenting direkt och man hade inte fått ut någonting mer från filmen om man inte hade gjort det. Gör man det så mycket att man inte hänger med i filmen kan man lika gärna stänga av den, något jag gjort ett par gånger för då är det ju bara waste of time att låtsas kolla på den. Att säga att man inte är filmintresserad för det är väl dock att ta i, bara för att jag byter skiva eller stänger av musiken ibland för att jag faktiskt inte kände för det så betyder ju inte det att jag inte är intresserad av musik.

Postat

Jomen de e ju så att de e som de e så att säga för på annat sätt kan de inte vara än så som de e med de som bara e

Hajjar ni? :rolleyes:

Postat (redigerat)

Sen stör jag mig också rent allmänt när folk kallar sig själva för saker som nörd, pretto, geek, etc. Något "dåligt" som är kreddigt att vara som man utser sig själv till. Fast där ligger väl problemet mest hos min interna lista över småsaker jag irriterar mig på av ingen anledning.

Edit: Och poängen med det här inlägget var då alltså att anledningen till att jag blev lite aggressiv delvis var för detta!

Redigerat av Overkill
Postat
Jomen de e ju så att de e som de e så att säga för på annat sätt kan de inte vara än så som de e med de som bara e

Hajjar ni? :rolleyes:

Du e så djup Grahn. Bortom min förståelse. 😄

Postat

Tänkte kolla på glasögon imorgon. Fast lär vara cpfullt inne i stan på grund av studenten. Å andra sidan kan ju det betyda att det inte är nån kö hos optikern om alla är upptagna med annat.

Postat

Jag väntar på thévattnet.

Det blir två fullkornsmackor med becel och en kopp grönt thé utan socker o mjölk.

Spartanskt värre.

Postat
Tänkte kolla på glasögon imorgon. Fast lär vara cpfullt inne i stan på grund av studenten. Å andra sidan kan ju det betyda att det inte är nån kö hos optikern om alla är upptagna med annat.

Jag ska gå över till Lensway vid årsskiftet tror jag. Jag hade nog väntat för länge med att bryta mitt avtal med Synsam så de drog 319 SEK i slutet av maj också. Så det får bli att köra ett halvår till åtminstone med dem. Ska boka ett besök hos en skisnygg optiker i väst i samband med bytet till Lensway i höst. Dingbats missförstod.

2800 SEK per år ist för 3800 SEK per år blir det då.

Glasögon struntar jag i att byta.

:rolleyes:

Postat (redigerat)

Min farsa e helt CP! När min yngre bror var på besök igår berättade han att när han kommit hem med sprit häromdagen så hade pappa sagt:

"Ja, bli bara inte som Josef, så du måste supa för att kunna ha roligt.." Han har INGEN JÄVLA ANING om hur jag dricker när jag e med polare.

Så jävla typiskt honom, det enda han sett e några bilder på fejjan där jag håller i ölflaska på klassfest och dyl. Han ska alltid sätta sig över andra människor för att verka bättre själv, när han i själva verket e en så värdelös pappa man kan bli.

Inte konstigt att inte någon av oss bröder gillar honom.

fan va förbannad jag blir, sorry.

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.