Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Memphis... hälsa den där bruden att hon sjunger bättre än Robyn, och då tycker jag ändå att Robyn sjunger helt ok, rentav bra.

Sången är lite trevande i början, men antagligen som sig bör. Vad jag däremot hängde upp mig på var om det var svaga läppklister-slafsljud som förekom här och var och mest på slutet på låtens sång, eller om det är små halvdolda knäppningar/drop outs i inspelningen. Eller om det helt enkelt är min dator? Vore skönt om någon annan kunde verifiera detta. Musiken är bra också. Hur gammal är du? Lovande... Jag har redan hört den tre gånger i rad! Nu blir det den fjärde. 5 av 5.

Postat

Adolphson & Falk skivan från 2006 e ju trevlig. 🥰

Stavfel..

Den har jag nog inte hört. Håller de på än(nu)?

Brorsan fick senaste av Twice a Man, still going.

Själv lyssnar jag på dvd-n från Valhall med A-ha nu.

De är ute på sin Ending on a High Note avskedsturné nu

och ska gå i riktig pension faktiskt efter turnén!!

Drygt 15 år för tidigt.

Postat (redigerat)

Memphis... hälsa den där bruden att hon sjunger bättre än Robyn, och då tycker jag ändå att Robyn sjunger helt ok, rentav bra.

Sången är lite trevande i början, men antagligen som sig bör. Vad jag däremot hängde upp mig på var om det var svaga läppklister-slafsljud som förekom här och var och mest på slutet på låtens sång, eller om det är små halvdolda knäppningar/drop outs i inspelningen. Eller om det helt enkelt är min dator? Vore skönt om någon annan kunde verifiera detta. Musiken är bra också. Hur gammal är du? Lovande... Jag har redan hört den tre gånger i rad! Nu blir det den fjärde. 5 av 5.

oj Sedär! Tack så jättemycket debatt!

Det förekommer säkert lite slafsljud och sånt, var inte så noga me att ta bort ljud mellan och så.

Jag e 21 men det säger ju inte så mycket egentligen.

Försökte lägga upp låten på forumet förut men det gick inte, försökte flera gånger. 😳😏

Kul att du gillade låten! ☺️

Redigerat av Memphis
Postat

"Välkommen" Hur många biljetter vill du boka? En!" 😏

"-Vart vill du resa?

-Till Borås

-En resa till... Bahamas..."

😄

Postat

Gott folk, nu bär det av mot nattliga bestyr. Jag hälsar er således adjö och önskar herrfolket en fortsatt god afton.

Med vänliga hälsningar Memphoideus

Postat (redigerat)

Gitarristen i A-ha började som trummis, fast utan "riktiga trummor". Hans farsa satte ihop ett set av kartonger. 😆

Så började vi också. 😛

Vi ska göra en nyversion av en riktigt bra låt vi gjorde på det sättet, då med trumset av kartonger och elgitarr genom att överstyra gitarren rätt in i en mikingång i en bandare!! 😆

Frågan är bara om vi ska ha samma utrustning nu som då, eller om vi ska köra med bas, annan gitarr och riktiga trummor...

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Vi med! 😆

Sedan byggde vi ett trumset av hinkar med fastspänd plastpåse. 😄

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.