Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Plugga filmvetenskap

Jag gillar verkligen inte att skriva om film.

Jag måste fan se om Mulholland Drive igen. Man glömmer bort att förutom att den är jävligt bra är den sjukt rolig också.

Och så måste jag se Blue Velvet och Lost Highway.

Postat

Jag måste fan se om Mulholland Drive igen. Man glömmer bort att förutom att den är jävligt bra är den sjukt rolig också.

Blue Velvet är extremt dålig.

"Daddy wants to fuck" är enda repliken jag minns.

Det säger allt.

Postat
Blue Velvet är extremt dålig.

"Daddy wants to fuck" är enda repliken jag minns.

Det säger allt.

Fast du har å andra sidan bara sett en film som du inte tyckte var jättedålig eller vad det var. Jag litar inte riktigt på din filmsmak (eller din tjejsmak).

Postat

Känns som en sån film man måste ha sett men jag aldrig orkar!

Postat
Känns som en sån film man måste ha sett men jag aldrig orkar!

Se den nån gång när du känner för att vara seriös, för man kan för allt i världen inte se den på samma sätt som ett HIMYM-maraton. Det vore fullständigt helgerån.

Postat
Se den nån gång när du känner för att vara seriös, för man kan för allt i världen inte se den på samma sätt som ett HIMYM-maraton. Det vore fullständigt helgerån.

Ja men jag orkar aldrig kolla seriöst. Har glömt hur man kollar på film utan att antingen vara helt död eller surfa samtidigt.

Postat
"-Hej Sandra, jag ska hälsa från Grahn och Memphan i längsta"

"-Jasså jaha, va roligt, hälsa gärna tillbaka."

Hon frågade ju iofs mig i början om det var jag som var Overkill 🙂

Postat
Ja men jag orkar aldrig kolla seriöst. Har glömt hur man kollar på film utan att antingen vara helt död eller surfa samtidigt.

Lär dig det eller se den inte.

Stackars dig förresten. Låter uppriktigt hemskt. En hel värld som du går miste om.

Om jag ska se på film ska det vara knäpp tyst, så mörkt man kan få det, telefoner avstängda, och dvd-displayen utom synhåll så man inte fokuserar på hur mycket som är kvar.

Vi skulle döda varann om vi bodde tillsammans.

Postat
Lär dig det eller se den inte.

Stackars dig förresten. Låter uppriktigt hemskt. En hel värld som du går miste om.

Om jag ska se på film ska det vara knäpp tyst, så mörkt man kan få det, telefoner avstängda, och dvd-displayen utom synhåll så man inte fokuserar på hur mycket som är kvar.

Vi skulle döda varann om vi bodde tillsammans.

Javet, de suger lite. Men å andra sidan ahr jag inte heller direkt haft lust att kolla på sånna riktigt grymma filmer man måste koncentrera sig på så de har löst sig rätt skönt.

Postat
Javet, de suger lite. Men å andra sidan ahr jag inte heller direkt haft lust att kolla på sånna riktigt grymma filmer man måste koncentrera sig på så de har löst sig rätt skönt.

Okej, så då är du till film vad sextonåringar i skolkorridoren med Eric Prydz i mobilhögtalare är till musik ungefär då. Må väl vara hänt. Försöker komma på vilken kulturyttring jag behandlar likadant, men kan inte riktigt komma på nån faktiskt. Hmm...

Alltså nu är jag inte dryg.

Postat

det är asskönt att kolla film när man åker tåg för då har man inte internet så då kan man inte råka slösurfa bort massa viktig tid. Jag har iofs blivit bra på att bara kolla på filmen, men om filmen är ointressant och tråkig surfar jag (typ alice in wonderland, sherlock holmes, etc).

Postat
Okej, så då är du till film vad sextonåringar i skolkorridoren med Eric Prydz i mobilhögtalare är till musik ungefär då. Må väl vara hänt. Försöker komma på vilken kulturyttring jag behandlar likadant, men kan inte riktigt komma på nån faktiskt. Hmm...

high_horse.jpg

Postat

Nja de kan jag inte påstå.

Har jag väl kommit in i något jag tittar på öht så MÅSTE jag kolla klart och hänga med i precis allt!

Är väl mer att jag aldrig tar mig tiden att faktiskt komma in i de jag kollar på sjukt mkt liksom... utan hänger med i de större dragen, men kollar ändå alltid klart. Typ som nu, kollar på CSI NY... liksom skönt att kolla på men man måste ju inte kolla ansträngt för att hänga med.

Postat
bild på shoppad häst

Fast jag sa ju att jag inte var dryg. Alla kan inte vara intresserade av allt, det är helt okej. Jämförelsen med skolungarna var inte elakt menad.

Nja de kan jag inte påstå.

Har jag väl kommit in i något jag tittar på öht så MÅSTE jag kolla klart och hänga med i precis allt!

Är väl mer att jag aldrig tar mig tiden att faktiskt komma in i de jag kollar på sjukt mkt liksom... utan hänger med i de större dragen, men kollar ändå alltid klart. Typ som nu, kollar på CSI NY... liksom skönt att kolla på men man måste ju inte kolla ansträngt för att hänga med.

Ja CSI är väl inte så jävla noga, men om det är nånting lite mindre dussinproducerat som kan vara värt att ta till sig. Själv har tanken att surfa eller överhuvudtaget göra nånting annat samtidigt aldrig slagit mig. Film som bakgrundsbrus känns bortkastat.

Postat
Imorgon ska jag på richards student. Ska hänga en trumstock runt halsen på honom istället för en ros. 🙂

Jag tror han vill ha stock på ett annat ställe...

Postat (redigerat)

Jag kollar på antikdeckarna Del 7 och då MÅSTE man följa med ordentligt... 🙂

Edit: Stavfel

Redigerat av Neosus
Postat
Fast jag sa ju att jag inte var dryg. Alla kan inte vara intresserade av allt, det är helt okej. Jämförelsen med skolungarna var inte elakt menad.

Men det är ju som att säga "jag menar ingenting illa, men fan vad ful du är ditt fittfejs". Det du gjorde var att du likställde hans tittande med någonting som vi ska tolka som dåligt och kulturmisshandel och därmed dömer honom kraftigt vilket implicit framställer dig själv som mycket bättre för att du "vet" hur man ska titta på film. Onödigt och väldigt dömande, vilket är tråkigt. Att sen säga att du inte menar att vara dryg spelar ingen roll överhuvudtaget om du faktiskt är det.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.