Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Märkte förresten en miss på Forumet nu!!

OM man skriver ett inlägg för snabbt inpå sitt förra inlägg, så kunde man förut klicka på "Markera allt" och sedan "Tillbaka", så kom man till en ny sida och där valde man "Skicka" som ett nytt försök, så skickades meddelandet iaf, så man slapp skriva om det. Det kan man inte nu!!

Annons
Postat (redigerat)

"-Välkomna till På spåret! En applåd för vårt nya husband under ledning av Stefan Grahn!"

:rolleyes:

Redigerat av Linus
Postat

Toalettbestyr

Tvätta håret

Ta på kontaktlinserna

Raka mig

Hämta den eventuella posten

Handla på ICA

Äta middag

= Mina närmaste 4 timmar.

Postat

Herrejävlar!! Man upphör aldrig att förvånas...

Detta inlägg kanske främst riktat till SadamJr.

Vadan detta? Jo. Fick hem en elgitarr och en massa plektrum. Har egentligen bara spelat nylonsträngat, och detta för väldigt länge sen. Hur tjockt plektrum ska man använda? Har mellan 0,46 och 1,50. Skriv nu bara inte att jag ska prova mej fram, eller att jag ska ta det som känns bäst eller liknande. Vill att det ska sitta direkt.

Postat

Vadan detta? Jo. Fick hem en elgitarr och en massa plektrum. Har egentligen bara spelat nylonsträngat, och detta för väldigt länge sen. Hur tjockt plektrum ska man använda? Har mellan 0,46 och 1,50. Skriv nu bara inte att jag ska prova mej fram, eller att jag ska ta det som känns bäst eller liknande. Vill att det ska sitta direkt.

Personligen föredrar jag jättetunt till stålsträngad akustisk när man ska mata ackord, men gärna lite tjockare till elgitarr. Men generellt så för mig spelar jag hellre med tunnare när det är ackord och lite tjockare när det är annat.

Postat

0.71 mm, så använder du det vanligaste, även om tendensen på senare år varit att man använder uppemot 1.0 mm.

Själv använder jag 0.3-0.7 mm max.

Du lär inte bli missnöjd med att använda 0.71 mm-aren.

Kan rekommendera märket Brain Picks, då de är sträva och inte tappas ur sitt läge så lätt.

5 spänn styck.

😑

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.