Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Men e DU full eller? 😆😛

Jag har inte påstått att det e lätt att dra upp ögonlocken men fästingar kan ju vara sjukt små och torde ju inte vara några problem för den att krypa mellan. Enligt Killis så går det uppenbarligen iallfall, så sluta mucka med mig för bövelen! 😆😠😄

Så man kan inte se dem med ögat nästan alltså? Hur stora är de?

Postat (redigerat)

Ja, den var ful förut och när du försökte göra den fin så klarade du av det på en del ställen. Emellertid så var det några ställen på bilen där du inte lyckades så bra relativt sett. Dessa mindre lyckade områden sticker nu ut såpass mycket att helhetsintrycket är att det blivit en försämring efter slipningen.

Ja fast så mycke rost var det inte... Bara lite i skärmkanten 😱 men pådet området sticker det ut så det blev fulare så att delvis så har du rätt fast samtidgt har du rätt helt och hållet men ändå inte eftersom bilen va ful i lacken sen förut fast åandra sidan så är den fin egÄNKLIGEN 😕

Edit: stavfel igen

Redigerat av Neosus
Postat

Konfronter (finns det ordet förresten?) är obekväma. Speciellt när man vet att man har rätt faktiskt. Har man fel är de inte lika viktiga.

Jag är i en situation själv nu som ter sig märklig.

Hon tog mej av min antibiotika, som jag ätit i ett år. Trodde jag skulle få en ny tid relativt snart för att se hur det gick. Visar sej att den nya tiden är i slutet av augusti eftersom hon går på semester. Oacceptabelt.

Postat (redigerat)

Så man kan inte se dem med ögat nästan alltså? Hur stora är de?

Utan någon blod i dem så brukar de vara små som ett litet knappnålshuvud, fast platt. Sedan efter en tids sugande så kan de bli större än en stor ärta.

Redigerat av Memphis
Postat

Frågan är om fästingen satt med benen på ögongloben eller hade dem under ögonlocket!!?

"Under ögonlocket" är ju mer ett uttryck än en exakt angivelse av placering av benen.

Läbbigt om de var tvungen att ta fram en fästingvridarpincett och vrida loss den från ögat.

Är det sex ben så blev det sex hål i hornhinnan.

Postat

Hon tog mej av min antibiotika, som jag ätit i ett år. Trodde jag skulle få en ny tid relativt snart för att se hur det gick. Visar sej att den nya tiden är i slutet av augusti eftersom hon går på semester. Oacceptabelt.

Är hon ung och snygg?

Postat

...egÄNKLIGEN 😕

Ja, det var ingen dålig felstavning. Vad hände? Föll det ner ett akvarium i huvudet på dig samtidigt som katten hoppade på tangentbordet?

Postat

Ja fast så mycke rost var det inte... Bara lite i skärmkanten 😱 men pådet området sticker det ut så det blev fulare så att delvis så har du rätt fast samtidgt har du rätt helt och hållet men ändå inte eftersom bilen va ful i lacken sen förut fast åandra sidan så är den fin egÄNKLIGEN 😕

Ditt sentimentala förhållningssätt till åkdonet gör att du har svårt att se dess brister och därför pådyvlar du oss att det är en reko bil även visuellt som du nu vill kränga. 😄

Kanske läge att lacka om?

Postat

HONDA_Civic-Aero-Deck-1998_main.jpg

Sådär ser min bil ut fast med andra fälgar, solfilm på bakrutorna och fulare i lacken

Undrar om jag sett den där Solfilm. Är den bra? Några kända skådespelare?

Postat

Ditt sentimentala förhållningssätt till åkdonet gör att du har svårt att se dess brister och därför pådyvlar du oss att det är en reko bil även visuellt som du nu vill kränga. 😄

Kanske läge att lacka om?

Ja jag funderar på det 😄

Postat

Frågan är om fästingen satt med benen på ögongloben eller hade dem under ögonlocket!!?

"Under ögonlocket" är ju mer ett uttryck än en exakt angivelse av placering av benen.

Läbbigt om de var tvungen att ta fram en fästingvridarpincett och vrida loss den från ögat.

Är det sex ben så blev det sex hål i hornhinnan.

Men vaddå, den hakar sig ju inte fast med benen heller? 😲

Den biter sig ju fast me käken. Och den skulle antagligen inte sätta sig på ögongloben eftersom den e ute efter blod. 😛

Postat

Utan någon blod i dem så brukar de vara små som ett litet knappnålshuvud, fast platt. Sedan efter en tids sugande så kan de bli större än en stor ärta.

Jahaja... då kan jag bara konstatera en sak! Den mig veterligen enda fästing som någonsin satt sig på mig var stor som en ärta nästan då jag upptäckte den på ryggraden.

Postat

HONDA_Civic-Aero-Deck-1998_main.jpg

Sådär ser min bil ut fast med andra fälgar, solfilm på bakrutorna och fulare i lacken

Grahns Räzerbil. 🥰

Postat (redigerat)

Jahaja... då kan jag bara konstatera en sak! Den mig veterligen enda fästing som någonsin satt sig på mig var stor som en ärta nästan då jag upptäckte den på ryggraden.

Jahaa, om du trodde alla var så stora i ursprungsstorlek så kan jag förstå om du tyckte det verkade otroligt att den skulle sitta på insidan ögonlocken. :rolleyes:😛

Redigerat av Memphis
Postat

Men vaddå, den hakar sig ju inte fast med benen heller? 😲

Den biter sig ju fast me käken. Och den skulle antagligen inte sätta sig på ögongloben eftersom den e ute efter blod. 😛

Hur kan man se det när den är så liten?

Den kanske var förvirrad?

😆

Postat

Jahaa, om du trodde alla var så stora så kan jag förstå om du tyckte det verkade otroligt att den skulle sitta på insidan ögonlocken. :rolleyes:😛

Exakt! :rolleyes:

Hmm... kan man ju haft en massa fästingar på sig genom åren, när man varit vid vattendrag med hög vass, gått på åkrar och i skogar etc.

Postat

Hur kan man se det när den är så liten?

Den kanske var förvirrad?

😆

Iallfall inte mer förvirrad än dig debatt! 😆

Postat

Kan man göra det själv med en roller??

Oftast gör man det genom MrBean-style och ställer den i ett rum och spränger en burk målarfärg. Klart på 2 sek. ☺️

Postat

Oftast gör man det genom MrBean-style och ställer den i ett rum och spränger en burk målarfärg. Klart på 2 sek. ☺️

😄

Postat

Berätta.

Dom jag kommer ihåg nu är en simca 1508, en saab 99 och en opel manta. Framgår kanske att det var ganska länge sen jag var bilist.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.