Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Okaayyy...

Jag vet inte var man ska kolla sånt där med datorkapacitet i min dator, vet inte var det i Cubase Ess 4 t.ex. står hur mycket det går åt, cpu-mätning. Var kollar man? Jag vet iaf att det är/var många processer igång automatiskt i min laptop, fler än 60 stycken som jag inte valt själv.

Har väl tagit bort en och annan. Har dock aldrig igång Internet om jag har på externa enheter eller Cubase t.ex. Det går bara inte.

😲

Postat (redigerat)

Hur mycket CPU´n jobbar kollar du ju under Aktivitetshanteraren där du sett processerna, även hur mycket RAM som används kan du ju se där.

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Kom just hem från jobbet, väldigt segt att långa så långa dagar, speciellt de dagar när man står själv. 😑 Bara 4 veckor kvar...

Redigerat av Memphis
Postat

Yay, mr Muffin man!

Jag är inte ensam i tråden 🙂

Postat
1 medlem(mar) läser just nu detta ämne

Kortvarig lycka. 🙁

Postat

Kortvarig lycka. 🙁

🙁😄

I´m back. Var och övningskörde med min yngre bror som håller på att ta sitt kort. Körde på en stor parkering typ. Var kul. 😄

Postat (redigerat)

Ja, eller hur? 🤪

E inte du heller fotbollsnörd Linus? 😮

🥰

edit, eller menade du sarkastiskt att det e kul när det bara e jag som inte kollar.. xD 😆

Redigerat av Memphis
Postat

MMM tröst i bedrövelsen är att den bärbara å min fet 24 "skärm går att ha igång samtidigt.

Kan vara så att du har fel operativsystem.

Det fanns en tråd om det i forumet.

Men nog tror jag att Win 7, om du nu har det, är bättre än Vista (som den tråden handlade om - kontra XP).

Borde vara "musikkapacitetsanpassat".

Vad har du?

Peakar cpu-hanteraren ibland stötvis?

Har bestämt för mig att det hade att göra med att operativsystemet innefattade en del automatiska processer som

gick i cykler och då påfrestade processorn just då.

Se över processerna kanske.

:rolleyes:

Postat

Kan vara så att du har fel operativsystem.

Det fanns en tråd om det i forumet.

Men nog tror jag att Win 7, om du nu har det, är bättre än Vista (som den tråden handlade om - kontra XP).

Borde vara "musikkapacitetsanpassat".

Vad har du?

Peakar cpu-hanteraren ibland stötvis?

Har bestämt för mig att det hade att göra med att operativsystemet innefattade en del automatiska processer som

gick i cykler och då påfrestade processorn just då.

Se över processerna kanske.

:rolleyes:

Har kollat allt sånt och köpte en burk som har XP eftersom att kortet jag köpt åxå är anpassat efter det. Känns ändock lugnt eftersom att jag är en lugn snubbe å vet att det löser sig. 😄 Ska vråltesta nån dag. 😑

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.