Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Mycket på Bambuser är filmat med mobilkamera så det beror nog på många faktorer. Kamerans kvalitet, gamla mobiltelefoner orkar inte koda video i bra kvalitet utan det blir både lågupplöst och blockigt, samt den låga överföringshastigheten från mobiltelefon över GSM eller 3G.

Mmm... men de klipp jag sett har varit med webbkamera bara.

Låt säga att man istället filmar med riktig digital videokamera!

Kommer bilden och ljudet bli så mycket bättre?

Jag menar, hänger det inte mycket på Internethastigheten, att streama live?

😐:rolleyes:☺️

Postat
Låt säga att man istället filmar med riktig digital videokamera!

Kommer bilden och ljudet bli så mycket bättre?

Jo, det blir det.

Men då skulle jag lätt välja någon annan broadcastlösning än Bambuser. Från dator till dator kan du koda/sända video med VLC Media player, Quicktime Broadcaster, Windows Media Encoder eller någon annan videoserverlösning.

Postat

Märkte att det fanns två versioner av Garritan Personal Orchestra 4.0, en som heter Avid Garritan Sibelius Edition och en Gary Garritan. Den där Sibelius Edition är gjord för de med musikprogrammet Sibelius.

Postat

Jo, det blir det.

Men då skulle jag lätt välja någon annan broadcastlösning än Bambuser. Från dator till dator kan du koda/sända video med VLC Media player, Quicktime Broadcaster, Windows Media Encoder eller någon annan videoserverlösning.

Finns det nån annan sån site, där man exempelvis använder VLC Media Player då, dvs. inte Bambuser? Eller bjuder man in de speciellt utvalda via mail, det låter lite mer exklusivt. Har aldrig provat... 🙂 Videoserver...

Postat

Jag tänkte vid första blicken av Zorro att det var en svart labrador. Men jag fick inte ihop bilden riktigt, och sedan såg jag katthuvudet. 😛

Postat

MUSIK PÅ JOBBET! 😄 Vi snattade chefens högtalare och körde igång Spotify och en collaborative playlist.

Postat

MUSIK PÅ JOBBET! 😄 Vi snattade chefens högtalare och körde igång Spotify och en collaborative playlist.

Ni tänker då bara på nöjen 😠

Postat

Nej, faktiskt inte. Spotify spelas upp på en kollegas dator, som är på semester. Jag får gå över för att se vad som spelas. 😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.