Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

154 kWh gjorde jag åt i juni... är det mycket?

En etta lägenhet brukar förbruka 1500-2000kwh per år har jag för mig, vilket innebär att det inte är jättemycket över det normala.

Redigerat av Memphis
Postat

Ungefär såhär låter den en bit.. 😑

Med lite mer attityd kunde det bli lite steely dan-stuk över det hela.

Postat

Ungefär såhär låter den en bit.. 😑

Behåll den lite moogliknande basen och gitarren.

Det ljusa skärande ständigt pitchande ljudet i början är avskyärt! Ta bort.

Generellt sett en Lovande trudelutt.

Postat

Tycker de inte lät jättebra direkt. Lät midi.

Nästan 3000 inrikes riktpris, 1100 utrikes, där riktpriset sägs ligga på 1500.

Vad är det för fel på svenska butiker?

Men...

som du säger, det kanske finns ännu bättre samplingsbibliotek.

Man kanske får "för många" instrument för de pengarna?!

Över 50 instrument för mindre penning än vad 5-8 instrument kostar hos annat företag.

Allt sägs vara multisamplat.

Men det finns inte EN ENDA demo där något instrument "solar".

Är det ett tecken på att de vill dölja skavanker och att instrumenten inte pallar för det?

😕

Postat (redigerat)

Mja, sådär. Ska kolla på uppgiften.

Mäh, gick ju inte så bra. Hittade hur man gör iaf. Man tar bort konstanterna och trixar sedan massa me Trigonometriska samband för dubbla vinkeln så man får bort 2x- i sin/cos-termerna , sedan använda trig-ettan m.m. för att sedan i slutet greja tillbaka det till 2x-termer igen och då att plocka fram konstanterna ur svaret. Hajjar inte riktigt teorin bakom det.

http://www.pluggakuten.se/forumserver/viewtopic.php?pid=65047

Redigerat av Memphis
Postat

Nästan 3000 inrikes riktpris, 1100 utrikes, där riktpriset sägs ligga på 1500.

Vad är det för fel på svenska butiker?

Men...

som du säger, det kanske finns ännu bättre samplingsbibliotek.

Man kanske får "för många" instrument för de pengarna?!

Över 50 instrument för mindre penning än vad 5-8 instrument kostar hos annat företag.

Allt sägs vara multisamplat.

Men det finns inte EN ENDA demo där något instrument "solar".

Är det ett tecken på att de vill dölja skavanker och att instrumenten inte pallar för det?

😕

Självklart finns det bättre biblotek, Garritan e ju bland de "lätta" bibloteken. Men det låter ju inte "dåligt" heller, helt okej om man vill hobby-pula lite bara. EastWest och Vienna e ju de största (och dyraste) grejorna. Finns ju en tråd om biblotek där du kan läsa om du vill: https://www.studio.se/index.php?showtopic=839&st=0

Och demos för EW. Lyssna på Morning Adventure. ☺️http://www.soundsonline.com/product.php?productid=EW-177

Postat

Mäh, gick ju inte så bra. Hittade hur man gör iaf. Man tar bort konstanterna och trixar sedan massa me Trigonometriska samband för dubbla vinkeln så man får bort 2x- i sin/cos-termerna , sedan använda trig-ettan m.m. för att sedan i slutet greja tillbaka det till 2x-termer igen och då att plocka fram konstanterna ur svaret. Hajjar inte riktigt teorin bakom det.

http://www.pluggakuten.se/forumserver/viewtopic.php?pid=65047

Fattar inte heller teorin. 😛 Men tack för länken! Ska kolla på den nån dag när jag pluggar igen. 😊

Postat (redigerat)

😄

Jag måste ju snart börja repetera snart inför Analys Flervariabel som börjar efter sommaren. Suck. 😏

Redigerat av Memphis
Postat

Surt! Jag är snart klar med räknandet i min första sommarkurs. Tre prov kvar, vilket jag tar innan helgen. Sen London söndag-onsdag, sen göra "individuell uppgift" resten av veckan och veckan efter det grupparbete. Sen måste jag göra klart andra kursen innan sista juli. 🤪

Postat

Jag vill ju inte låta med alla instrument, utan kanske bara ett par-tre fioler och nån cello... eller timpani.

Så då kan nog Garritan funka, utan att låta filmmusik alltså...

Postat

Jag vill ju inte låta med alla instrument, utan kanske bara ett par-tre fioler och nån cello... eller timpani.

Så då kan nog Garritan funka, utan att låta filmmusik alltså...

Japp, Det gör det nog. ☺️

Men skadar inte att kolla sig runt lite innan.

Postat (redigerat)

Tysklandseger ger väl 1.55 max?

Yepp!

edit, just ja, har inte den blekaste. 😛

Redigerat av Memphis
Postat

Behåll den lite moogliknande basen och gitarren.

Det ljusa skärande ständigt pitchande ljudet i början är avskyärt! Ta bort.

Generellt sett en Lovande trudelutt.

Hmmmm okay ska klämma lite mer på den... 😊

Postat

Jag mixade ihop ett litet mixtape:

Fett Killis. Bra övergångar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.