Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jodå, det kan jag. Har en polare som behövde några jazziga solon på sitt sidoprojekt. Det svåra är bara att få en bra ton. Vadårå?

Postat
Är seriöst intresserad av de skivor du kallar royaltyfria! Ge konkreta exempel på sådana tack.

Såpass intresserad att jag flera gånger trodde att ifpi, STIM och Erlingförlagen pratade oxspillning när de förklarade vad som gällde för mig.

De menade att det inte fanns några sådana skivor. De är alltid förknippade med rättigheter.

Reglerna är så himla ofattbara korkade och ibland även snåriga att gemene man inte tror det är sant.

Men jag har alltid haft en "pervers" fascination för det finstilta.

Borde läsa några poäng juridik till kanske?!

Tänk om/när man blir tvungen att betala Fender om man använder en Strata på en låt...

🙂😉

Här är en hemsida med ljud som för mej förefaller vara helt gratis. Vad är problemet. http://free-loops.com/

Har själv skickat efter toontracks beatstation som kommer med en mängd loopar, ljud och midifiler. Förutsätter att jag kan använda dom som jag vill, annars faller ju hela syftet med programmet.

Postat

Jag hatar dom där skeletten jag alltid hittar i garderoben. Kanske borde låsa dörrjäveln och slänga nyckeln.

Postat
Här är en hemsida med ljud som för mej förefaller vara helt gratis. Vad är problemet. http://free-loops.com/

Har själv skickat efter toontracks beatstation som kommer med en mängd loopar, ljud och midifiler. Förutsätter att jag kan använda dom som jag vill, annars faller ju hela syftet med programmet.

Sitter på biblan nu. 😉

"Although we've produced most of the audio samples, we are not responsible for ownership of copyrighted materials."

Se alltid upp med upphovsrätten. Att det står Free betyder inte fri att nyttja, utan bara att det är gratis att ladda ned.

Tonetrack Beatstation är en annan sak. Där köper du ett "instrument" kan vi nästan kalla det.

Postat

Skrev nyss ut två ex av ett papper på bibblan. Funkade bra, lite svagt tryck dock. Mest överraskande var att pappren kom ut från kopiatorn och inte från skrivaren som förr.

🙂

Postat

Här är det varmt och kvavt. Och tråkigt. Och tritst. Och för jävligt. Och fan och hans moster och syster och guldfisk.

För FAN!

Postat
Sitter på biblan nu. 🙂

"Although we've produced most of the audio samples, we are not responsible for ownership of copyrighted materials."

Se alltid upp med upphovsrätten. Att det står Free betyder inte fri att nyttja, utan bara att det är gratis att ladda ned.

Tonetrack Beatstation är en annan sak. Där köper du ett "instrument" kan vi nästan kalla det.

Men återigen, vem skulle upptäcka det? Är väl förmodligen moraliskt förkastlig.

Postat

Basen är snygg 🙂

Lurarna låter sjuuukt bra 😛

Nano patchen var ett mycket välkommet tillskott 🥰

Balanserade kablar gjorde monitorerna knäpptysta (när de ska vara det) 🥰

Nöjd med allt förutom möjligen akustiken i mitt vardagsrum som gör att jag nog kommer få mixa i lurarna konstant.

Postat
Basen är snygg 🙂

Lurarna låter sjuuukt bra 😛

Nano patchen var ett mycket välkommet tillskott 🥰

Balanserade kablar gjorde monitorerna knäpptysta (när de ska vara det) 🥰

Nöjd med allt förutom möjligen akustiken i mitt vardagsrum som gör att jag nog kommer få mixa i lurarna konstant.

🥰

Postat

Hade ett mycket märkligt samtal med FK där jag fick en handläggare.

Man måste vara sjuk på vissa tider och frisk när man själv inte bestämmer.

Det hade jag ingen aning om.

Vet inte om jag blev positivt äverraskad, för tidigt att säga.

Överraskad blev jag iaf.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.