Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Skulle man gå steget längre och använda ett avsnitt, dvs. göra en egen sampling, av en del av någon annans låt, typ en trumvirvel, ett t-banetåg som bromsar in eller vadsomhelst (det var vad jag kom på just nu), då kommer upphovsrättigheterna in på ett annat sätt också. Kompositören kan säga nej.

Men vem kommer att upptäcka att du använder dessa ljud. Undrar om du inte är för hederlig för ditt eget välbefinnande.

Annons
Postat
Men sopa. 🙂 Men det e ju bara att kontrollräkna svaret och se om det blir samma svar som ursprungstalet.

Gjorde det nu och mitt var rätt. 🙂

Det blir ju kvaderingsregeln på den högre parantesen och sedan multiplicerar du in det på varje term i första parantesen. Sedan lägger man ihop alla likadana termer bara.

Spypåsar till alla.

Postat

Memphis de king. Kvadreringsregeln på den högra parentesen att börja med, var det jag skrev om tidigare. Fick ingen respons dock.

När var det man första gången stötte på detta i skolan? 8an 9an har jag för mig.

Men man glömmer, precis som med språk om man inte underhåller det. OK är förlåten.

Postat
Men vem kommer att upptäcka att du använder dessa ljud. Undrar om du inte är för hederlig för ditt eget välbefinnande.

Vilka effekter har DU använt eller tänker använda, från köpta effektljud-cds, från samplingar på Nätet och från andra artisters produktioner?

🙂

Postat

Idag ska jag lämna in ett topptipssystem. Det var bara sketlag på kunpongen.

🙂

Jag ska till biblan, apoteket och sjukhuset för ett intyg också.

Optikern, hittegodsavdelningen, frisören och klädbutiken får bli imorgon.

Jag gör nog över 25 ärenden i veckan.

Postat

... eller ska man räkna med när man köper mat också? Då blir det 5 om dagen, 35 i veckan totalt... 140-150 ärenden i månaden.

Jösses!

Postat
Inte fått några pengar idag av dom som hyr vår lägenhet över sommaren. Får hoppas dom kommer idag eller imorgon.

Den är nog länsad.

🙂

Postat
Vilka effekter har DU använt eller tänker använda, från köpta effektljud-cds, från samplingar på Nätet och från andra artisters produktioner?

🙂

Jag HAR inte använt nåt, men jag SKULLE använda rubbet från köpta plattor som säljs som royaltyfria. Får jag en hit har jag råd att bli stämd.

Postat
Om inte Spanien, Holland, Paraguay eller Ghana spelar final i fotbolls-VM kommer jag för första gången sedan jag föddes INTE att se den.

Varför i hela världen då?

Postat

Idag åker Pernilla till Skåne och det kommer dröja två och en halv vecka innan jag får se henne igen. 🙂😄🙁

Postat
Det är en sak att nörda sig i musik, programmering, spel och andra saker. MEN VID MATTE, DÄR GÅR FAAAEEEEN GRÄNSEN! 🙂

🙁

😄

Postat
Memphis de king. Kvadreringsregeln på den högra parentesen att börja med, var det jag skrev om tidigare. Fick ingen respons dock.

När var det man första gången stötte på detta i skolan? 8an 9an har jag för mig.

Men man glömmer, precis som med språk om man inte underhåller det. OK är förlåten.

Missade att du skrivit om det. Man börjar lära sig det i 1,2:an på gymnasiet, Matte B.

Postat
Idag åker Pernilla till Skåne och det kommer dröja två och en halv vecka innan jag får se henne igen. 🙁 :( 🙁

Romantiskt. 🙂

Det klarar du Micke. 😄

Postat

Ska te Smögen me storebröderna idag, ska bli fett trevligt. Och där e skinande sol till skillnad från här.

Postat

Romantiskt kommer det bli först om två och en halv vecka för då åker jag ner och stannar med henne i en vecka där nere. 🙂

Tills dess får jag väl gråtande runka mig till sömn varje kväll...

Postat
Missade att du skrivit om det. Man börjar lära sig det i 1,2:an på gymnasiet, Matte B.

Jahaja... hehe...

Jag låg ju före ett och annat år i matten bl.a.

Postat
Jag HAR inte använt nåt, men jag SKULLE använda rubbet från köpta plattor som säljs som royaltyfria. Får jag en hit har jag råd att bli stämd.

Är seriöst intresserad av de skivor du kallar royaltyfria! Ge konkreta exempel på sådana tack.

Såpass intresserad att jag flera gånger trodde att ifpi, STIM och Erlingförlagen pratade oxspillning när de förklarade vad som gällde för mig.

De menade att det inte fanns några sådana skivor. De är alltid förknippade med rättigheter.

Reglerna är så himla ofattbara korkade och ibland även snåriga att gemene man inte tror det är sant.

Men jag har alltid haft en "pervers" fascination för det finstilta.

Borde läsa några poäng juridik till kanske?!

Tänk om/när man blir tvungen att betala Fender om man använder en Strata på en låt...

😄🙂

Postat
Varför i hela världen då?

En fix idé.

Trött på att lag som Argentina, Brasilien och Tyskland vinner.

Unnar Holland VM-guld, precis som Pazo uttryckt.

🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.