Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Debatt! Knastret är fortfarande med även när de kör live iom att de använder samma vinylinspelning saklart.

Mmm. Varför vill de ha med knastret?

Skulle de ta en grej från en LP, sampla det, så kunde ju köra genom en brustvätt och digitalisera filen sedan.

Att få med knastret är ju... irriterande.

Postat (redigerat)

Nu har man kollat Rickie Lee Jones från Berns SVT - hon borde gå hem och kolla in hur hon låter på nån dvd-inspelning, så hon kan säga till mixerkillen att kraftigt tona ned hennes röst, mer än hälften. Sedan blev det MTV och Isle of MTV med hittills Shakira, Lady Gaga där "Poker Face" är en rip off av Robyn och nu är det Foo Fighters.

Tänk om det kunde komma någon bra artist till slut...

☺️

Redigerat av debatt
Postat

Fick dvd-s skickade till mig från CDwow i tisdags, men inga hade kommit i brevlådan denna veckan.

Räknar med en drös i veckan då da.

Postat (redigerat)
Nu har man kollat Rickie Lee Jones från Berns SVT - hon borde gå hem och kolla in hur hon låter på nån dvd-inspelning, så hon kan säga till mixerkillen att kraftigt tona ned hennes röst, mer än hälften. Sedan blev det MTV och Isle of MTV med hittills Shakira, Lady Gaga där "Poker Face" är en rip off av Robyn och nu är det Foo Fighters.

😮

Håller med dig!

Man tröttnar ganska fort efter första halvan av början av låtarna... ☺️

Redigerat av Neosus
Postat

Har käkat hallonpaj med tjock vaniljkräm. Inte dumt alls!

Till och med sillen (som jag annars inte gillar om det är Matjes) var gott!

Postat

Himla käckt med såna där musiklektioner via YouTube faktiskt. Jag gick igenom 10 cellolektioner, fast utan cello då... Ska ta mig an dem igen när jag har en cello i min hand. Fick reda på ett ställe här där man kan hyra dem billigt, och då menar jag jättebilligt, löjligt billigt.

Käck broder choklad som spelade slap bas.

Postat
Kul att ett päron till farsa firar jul visas på sexan nu. Känns som en bra midsommarfilm.

Den har jag sett ett par gånger!

Han som spelar i den, Chevrolet Chase eller vad han heter, är lik en föråldrad äldre kopia av gitarristen i ett av brorsans band.

Postat

Blandade ihop Foo Fighters med Beastie Boys. De förstnämnda var ju faktiskt helt ok, rentav bra, medan de sistnämnda är blää...

Postat

😳

Hon gallskrek verkligen, rickie lee.

Postat

Hade bara hört namnet Rickie Lee Jones förut, men nog aldrig hört någon av låtarna. Jo hört har man väl, men förmodligen stängt av ganska snabbt. Fast det var en låt som var nummer 5-6 nånting där trummisen plötsligt deltog och där hon inte sjöng så mycket - den var ok! De andra var en plåga, mest för att trummisen bara satt bakom setet och tittade. Märkligt! Sedan som sagt, det hade räckt att höra 30-40% av hennes röst i mixen.

😳

Imorgon ska jag vara produktiv för första gången på ett bra tag.

Postat

Fluktade lite på Woodstock också. Santana, Mountain, Canned Heat... riktiga grejer!!

Tack till KWS också på forumet som uppmärksammat Native Instruments trumpluggar 60ies 70ies. De lät bra - lika bra som Add drums iaf. 1000 SEK styck.

😳

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.