Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Regnbågar är vanligt med starka prisman tydligen. Jag skelar jättemycket, typ så mycket man kan skela och att det ändå går att korrigera utan operation. Ortoptisten har mätt och mätt och mätt och kommer hela tiden fram till att allt stämmer. Om jag har exakt samma glas i såna där testbågar ser allt bra ut. Så förmodligen blev det nåt fel vid slipningen.

Japp. Du behöver inte vara orolig. Garanti gäller på alla slipjobb dessutom!

😎

p.s. Jag har aldrig kunnat läsa vägskyltar på andra sidan gatan. d.s.

Annons
Postat (redigerat)

Klart man inte vill att någon ska karva i ens ögon om det går att korrigera med glasögon.

Ska man inte dessutom opereras i så fall som litet barn för att det ska bli bäst resultat?

Främsta egenskapen när man skelar är väl annars att långa raka linjer får brott eller böjer sig till slut?

Det ser ut som om jag skelar lite lite grann, men det visar sig vara en illusion utåt sett bara.

Jag har mindre hud som täcker ögonen utåt sett, jämfört med inåt.

Om man drar bort hud och bara mäter ögonglobernas position, vilket är det som talar för eller mot skelning,

så står ögonen helt rakt. Så testade de hos optikern.

Begripligt?

Redigerat av debatt
Postat
Främsta egenskapen när man skelar är väl annars att långa raka linjer får brott eller böjer sig till slut?

Främsta egenskapen när man skelar är att man ser dubbelt.

Postat

Skulle aldrig vara tillsammans med en oallmänbildad tjej.

Jag får nog bli egobög med tanke på alla krav jag ställer.

Postat
Firade 9 månader med flickvännen igår. 😎

Ikväll följer hon med till repet också. 🥰

Härligt! Det är bra att du visar vem som bestämmer.

bondage.jpg

Postat
Nä men seriöst, kul! 🙂

Thänks. 🙂 Längre tid än alla mina tidigare förhållande kombinerat...

Nio månader, då är det väl dags snart?

För? 🙂

Postat

Köpte skor idag, för det var jag tvungen att ha.

Vísste inte att de hade rea.

Det var bara jag och en gammal gubbe inne på hela Stadium mitt på dagen.

Märktes inte av någon rearush alls.

Den hade tydligen börjat i torsdags sa säljaren.

Folk köper ingenting.

rygglås och pistagebulle//:debatt

Postat (redigerat)

Var hos optikern dessförinnan. De har sänkt priset på mina kontaktlnser med hela fem kronor... passade på att säga att jag ska fundera på hur jag ska investera de pengarna! Såg lite sämre på vänster öga än tidigare, men optikern sa att vi skulle passa oss för att höja styrkan på den vänstra kontaktlinsen för att jag kommer att få svårt att läsa på nära håll då kanske, i förlängningen... Märkligt argument?! Sedan sved det i ögat också, så det stod härliga till! Märkligt uttryck förresten.

Fick reda på att han flyttat så att vi i princip är grannar. Han pratade länge och jag hade lite svårt att komma därifrån. Hann inte till morsan och möta upp efter datortomografin hon gjort. Dessutom hade den tagit en kvart istället för 1 timme som det stod på lappen hon fått från sjukhuset. Mycket märkligt!

När jag kom hem till mig så frågade en gubbe vad jag skulle göra i midsommar. Har inte tänkt på det... Midsommar, vad är det?

🙂

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.