Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Kalaspuffar då?

Det är INTE så i mitt fall att p-ljudet i puffar blir ett starkare puffljud än k-et i ka och l-et i las.

🙁😄😄

Annons
Postat
Jag säger alltid som det är.

Säg att du inte vill gå på deras dumma fest för du gillar inte människorna!

Eller säj att du inte vill gå på deras dumma fest för att du inte gillar människor.

Postat

Ska man använda nåt ord för eskimåer så är det eskimå. Att kalla alla eskimåer för inuiter är som att kalla alla svenskar för örebroare.

Postat
Ska man använda nåt ord för eskimåer så är det eskimå. Att kalla alla eskimåer för inuiter är som att kalla alla svenskar för örebroare.

Knappast. Möjligen som att kalla alla svenskar bosatta ovanför stockholm för norrläningar. Det är inte så svårt att vidga sitt ordförråd med orden yupik och aleuter.

Postat
Knappast. Möjligen som att kalla alla svenskar bosatta ovanför stockholm för norrläningar. Det är inte så svårt att vidga sitt ordförråd med orden yupik och aleuter.

Men det kommer ju folk inte göra för vem fan har anledning att skilja på inuiter, yupik och aleuter? Eskimå har jag dessutom svårt att hitta nån ordentlig anledning till varför det skulle vara nedvärderande.

JÄVLA ESKIMÅ

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.