Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Om nån frågar er vad ni lyssnar på för musik, vilka typ, fem band/artister säger ni då? Man borde kanske förbereda en lista som man kan rabbla som är tillräckligt representativ.

Kanske Animal Collective, The Microphones/Mount Eerie, The Books, Black Dice och of Montreal.

Tänkte svara här men kommer int på nått band som e bra 😕

Annons
Postat
Ska lyssna på dem Dingbats.

Min justnulista:

Fast min tanke var mer att man ska ha en lista som inte är så "just nu", utan mer ens bestående musiksmak.

Postat

Justice

Major Lazer

Mars Volta (favoriter men lyssnar typ aldrig på längre)

Rage Against The machine (samma här)

Metallica?

Känns som en sjukt orepresentativ lista iom att jag nästan bara lyssnar på EDM där bara de två översta artister representerar en liten del av det

Postat
ööööh

med bara fem blir ju stört jobbigt

Ja, men man kan ju inte rabbla hur många som helst om nån bara frågar sådär liksom. Har du sagt Robyn så kanske det får representera hela den ungefärliga genren.

Postat
Fan va holländska låter som en sjukt enorm slarvig svenska som man inte fattar något av 😕

Läser ni deckare? Har just inhandlat michael connelys fällan.

Postat

Nackdelen är ju att även om man tycker man nämner sjukt kända band så har den som frågar nästan alltid bara knappt hört talas om ett av dem. Typ aha, vilka är of Montreal, eller typ Brand New vafan är det liksom.

Postat
Undrar jag också

Annars tycker jag holländska låter som en blandning mellan svenska och arabiska. Typiska såna där ljud som låter som om man satt ett fiskben i halsen. Dingbats vet vad såna kallas. Glottala nånting kanske.....

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.