Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
😱😆

Åker förbi ambulanser poliser å brandbilar utanför vår lägenhet i uppsala hela tiden 😄

Här är ju värsta nyheten så fort det blir nått 😄

Annons
Postat

Nu vet jag inte om jag fattat rätt här...

C - Ass - G - C

Blir Ass alltså en lågkromatisk dursupermediant av subdominanten då?

Jag undrar inte.

Postat

C - Ass - G - C

Jag undrar inte.

Jaha, så vad vill du?

Postat

C - Ass - G - C

Jag undrar inte.

Du ställde en fråga, klart du undrar därför.

😕🤪🙂

Postat (redigerat)

Skulle till matbutiken idag som hade öppningspremiär. Såg en del kärringar som stod och gafflade om den nya butiken en bra bit därifrån och någon sa att det var lång kö. Jag tänkte att de måste ha menat INNE i butiken i så fall och tänkte att det inte var så konstigt. Men så rundar jag ett sophus och ser butikens entré och ett par vakter med armarna i kors och blå band som täckte ingångarna. Rundar kåken och ser en jättekö... UTANFÖR butiken, in till entrén. Och då handlar det om en vanlig MATBUTIK och inget annat. Går hela vägen tillbaka igen och handlar på ett lite närmare men dyrare ställe (ICA). Ser på vägen en massa folk från Tunnlandsgatan, Distansgatan, Marklandsgatan etc komma dragandes på drabanter (shoppingväskor på hjul). "De kom från alla håll", som travkommentatorn Hans G Lindskog skulle skandera på TV4.

förtydligande: ALLA dessa gick mot den premiäröppnade nya matbutiken. Man kunde tro det var en kö till en konsert eller nåt.

😕

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.