Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Orkar/kan inte heller programmera trummor. Fastnar i portans trummaskinspresets å sen lägger jag på riktiga percussions. Eller cajon hela vägen med hihat eller med nån internettrummis eller D-drums eller så utan bonk i huvudtaget.

Kan?

😏

Postat
Det finns ett företag, tror det är Cyberphoto, som alltid skickar med choklad när man beställer grejer. Första gången blev jag förvånad och trodde den hamnat fel men nästa gång beställde jag just av dem för chokladens skull...

😏

Postat
Det kan vara vettigt. Det verkar ju vara "några" som använder Groove Agent om man kollar i forumet.

Men vad kostar en sådan uppgradering?

😏

Drygt tusen tror jag.

Postat
Jag brukar banka in trummorna med synten

...men oftast får jag köpa en ny synt varje gång 😄

Ja... och med tio fingrar kan man göra grejer man inte skulle klara vid ett trumset med två pedaler och två trumstockar/mallets/vispar.

😏

Postat
Ja... och med tio fingrar kan man göra grejer man inte skulle klara vid ett trumset med två pedaler och två trumstockar/mallets/vispar.

😏

Fast jag brukar tänka hur det låter när man spelar på riktigt och vilka grejer man kan göra utan att det låter fejk.. på riktigt fast på låssas

lixzom

Postat
Fast jag brukar tänka hur det låter när man spelar på riktigt och vilka grejer man kan göra utan att det låter fejk.. på riktigt fast på låssas

lixzom

Jojo, men jag skulle inte hävda att jag var lika bra trummis som Prairie Prince eller Clem Burke i verkligheten.

Och de låter inte fejk.

Alltså...

enda sättet för mig att komma nära dem i realtid är att spela på ett keyboard.

Postat

:rolleyes:

Jag är felkordinerad och har problem med mina händer. Ska bli intressant att se om jag fixar detta med gitarren.

Postat

..för annars äre inge kul om det låter fejk när de e på riktigt fast fejk men ändå inte.

Fast tvärtom.

Som den här låten typ t.ex.

Postat
Jag är felkordinerad och har problem med mina händer. Ska bli intressant att se om jag fixar detta med gitarren.

Ja, jag kommer ihåg det såklart. Hoppas det går bra med gitarren. Squire är ju inte kända för att vara svårspelade, ha hög stränghöjd t.ex.

Man kan programmera trummor med midinoteringar i program och då behöver man ju inte "slå in" takterna.

Postat
..för annars äre inge kul om det låter fejk när de e på riktigt fast fejk men ändå inte.

Fast tvärtom.

Som den här låten typ t.ex.

Den tycker du inte låter fejk?

Det tycker då jag!!

hur kan du annars förklara att du spelar BÅDE gitarr och trummor t.ex.?

HA??

😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.