Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Dingbats, du gör nog rätt i att vaccinera dig. Det var en gube på jobbet som drabbades och han hade förlamningsproblem aslänge och fortfarande sviter (hur många kvadrat de är på vet jag dock inte). Även min farbror drabbades.

Annons
Postat
Det "nya" instrument jag fastnat för är en boliviansk flöjt med 6 höl.

Hur spelar man på en sån? Är det bara vissa toner i skalan som gäller?

Postat

Jag tycker inte Spanien var speciellt dåliga ändå, men Schweiz hade ju ett riktigt robust försvar. Skulle nästan säga att Spanien övertygade mer än vad t.ex Frankrike gjorde.

Postat
Hur spelar man på en sån? Är det bara vissa toner i skalan som gäller?

Man blåser och håller för hölen.

Om man ska klättra upp till nästa skala blåser man hårdare.

Postat

Undrar om det är nån som spelar slidegitarr. Tänkte skicka efter en slider när jag ändå ska beställa en gitarr. Det finns glas och olika sorters metall. Har någon erfarenhet av detta? Vad är det man ska ha?

Postat (redigerat)

Jag har både metall och glas men duger inte till att spela slide.... 🥰

Men glas tycker jag är bra

Glass är oxå bra 🙂

Redigerat av Neosus
Postat
Ja, men jag säger ju så bara för att jag alltid håller på Frankrike, sedan Zidanes dagar...

gillade du inte papin?

Postat
Undrar om det är nån som spelar slidegitarr. Tänkte skicka efter en slider när jag ändå ska beställa en gitarr. Det finns glas och olika sorters metall. Har någon erfarenhet av detta? Vad är det man ska ha?

Ja, det finns ju hur många som helst som spelar slide. Brent Howard t.ex.

Postat
Jag har både metall och glas men duger inte till att spela slide.... 🥰

Men glas tycker jag är bra

Glass är oxå bra 🙂

Utmärkt. Glas är billigast. Man kan alltid göra lite effektljud.

Postat

Det är rätt svårt, tycker jag personligen. Åtminstone när man ska ta egentliga fyra- och femfingersackord samtidigt.

Har en i metall. Sällan använd.

Postat
Debatt! Nu har jag uppgraderat operativsystemet och har lika mycket trassel som du brukar ha!

Brukar JAG ha problem med det?

😕

Det senaste som hänt var iaf att jag lyckats lokalisera ett virus till Abletons EGEN officiella site!! Ladda INTE ned deras uppdateringar, inte av Lite iaf. Nu eliminerat.

Postat
Sitter och leker med lite ljud

Lyssna om ni vill

fotboll.mp3

😕

Jag tycker namnet "fotboll.mp3" är passande

HAHAHAHAHA där fick jag till det.... 😑

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.