Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Borde man kanske allmänbilda sig lite mer inom klassisk musik? Jag kan inte nynna på nåt Haydn-stycke till exempel.

Jag har också funderat på det faktiskt. Speciellt när jag gick musikvetenskap och vi faktiskt lyssnade på sånt å analyserade. tyvär fastnade inga direkta relationer Namn-Stil eller dylikt

Postat
Jag har också funderat på det faktiskt. Speciellt när jag gick musikvetenskap och vi faktiskt lyssnade på sånt å analyserade. tyvär fastnade inga direkta relationer Namn-Stil eller dylikt

Man borde ju iaf kunna namedroppa lite stycken med typ

Bach

Mozart

Beethoven

Haydn

Schubert

Wagner

Tjajkovskij

Händel

Strauss

Liszt

Mendelssohn

Chopin

Vivaldi

Verdi

mfl

utöver typ Beethovens femte symfoni och Trollflöjten.

Postat

nu går jag och lägger mig

vid detta tillfälle promenerar undertecknad samt placerar sig i liggande ställning

angenäm efterkväll

Postat

Är hemma med treåringen idag som har vattkoppor. Han leker med Alfapet och ber mig läsa vad han lagt för ord. Jag läser ORTRABÖB.

- Operabög, säger treåringen.

- Nej, Ortraböb, säger jag.

- Ja, operabög, svarar han.

😲🙂

Postat
Är hemma med treåringen idag som har vattkoppor. Han leker med Alfapet och ber mig läsa vad han lagt för ord. Jag läser ORTRABÖB.

- Operabög, säger treåringen.

- Nej, Ortraböb, säger jag.

- Ja, operabög, svarar han.

😲🙂

Man ska börja tidigt!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.