Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Om jag köper en elgitarr och mjukvaran line6 pod farm http://www.thomann.de/se/line6_pod_farm.htm

kan jag då koppla gitarren direkt in i ljudkortet och få det hela att funka, eller behöver jag nåt mer?

PS

Inser att jag behöver en sladd oxå.

Nej.

Mjukvaran är ju ett slags program.

Det räcker så.

Och nu blir det...

Yamaha? Fender Squire?

Annons
Postat
Har du typ Hi Z ingång på ditt ljudkort så funkar det...typ!

Jag har ett M-Audio FTU, det har väl ingen HiZ?

Varför ska han ha en HiZ?

Ett annat ljudkort jag hade var bestyckat med HiZ och vanlig Line in - det var ingen direkt skillnad mellan dem när man kopplade in elgitarr!

Menar du att jag måste ha en HiZ-ingång för elgitarr på mitt ljudkort nu?

Jag har ju kört vanlig line in på det till både elbas och keyboard - skulle det vara annorlunda bara för jag tar in en elgitarr???

Undrar faktiskt seriöst och gör inte detta aggressiva utfall bara för att...

Har inte provat elgitarr in direkt nämligen på mitt M-Audio FTU...

Postat
Vadå arga på varandra. 😕 Vi har ju en tendens att diskutera en del mer eller mindre konstiga ämnen, men vi blir ju inte arga.

Säkert. 😑

Postat
Vadå arga på varandra. 😕 Vi har ju en tendens att diskutera en del mer eller mindre konstiga ämnen, men vi blir ju inte arga.

VAFAN LIGGER DU I McDONALDS-SKITEN??

TALA OM DET DÅ!!!!!!!

Postat
Jag har ett M-Audio FTU, det har väl ingen HiZ?

Varför ska han ha en HiZ?

Ett annat ljudkort jag hade var bestyckat med HiZ och vanlig Line in - det var ingen direkt skillnad mellan dem när man kopplade in elgitarr!

Menar du att jag måste ha en HiZ-ingång för elgitarr på mitt ljudkort nu?

Jag har ju kört vanlig line in på det till både elbas och keyboard - skulle det vara annorlunda bara för jag tar in en elgitarr???

Undrar faktiskt seriöst och gör inte detta aggressiva utfall bara för att...

Har inte provat elgitarr in direkt nämligen på mitt M-Audio FTU...

..jo de fonkar på vanlig line in oxå. Ja e int så bra på att förklara det tekniska men endel ljudkort och så har dedikerad ingång för bas/gitarr som förstärker signalen ytterligare.

Men jodå det fonkar på vanlig line in oxå. 😕

Postat
Nej.

Mjukvaran är ju ett slags program.

Det räcker så.

Och nu blir det...

Yamaha? Fender Squire?

Det är ju flera här som har rekommenderat squiern, och den är mer än 1 000 kr billigare. Med fallande eurokurs ligger den under 1 000 kr hos thomann. Trodde inte man kunde få en spelbar gitarr för 1 000 spänn.

Postat
..jo de fonkar på vanlig line in oxå. Ja e int så bra på att förklara det tekniska men endel ljudkort och så har dedikerad ingång för bas/gitarr som förstärker signalen ytterligare.

Men jodå det fonkar på vanlig line in oxå. 😕

Okaaayy...

tror nästan mitt ljudkort har HiZ överallt... 😑

Nästa fråga blir därför - vad har du för ljudkort SadamSr?

Postat
Okaaayy...

tror nästan mitt ljudkort har HiZ överallt... 😕

Nästa fråga blir därför - vad har du för ljudkort SadamSr?

Jag har en novation xiosynth som är en synt med inbyggt ljudkort, och jr var det.

Postat

Match Italien - Paraguay?

Kan man byta in spelare i McDonalds nu - från bänken s.a.s.?

Synd att Buffon sitter där, menar jag.

Postat
Cool manick!

Nu spelas natinalsången. Äntligen tystnade de fördömda trumpetarna för en stund.

Jag tänker knappt på dom längre. Ska jag va orolig?

Postat
Nu vart ja sugen på en SQUIER bara för det... 😕

Såg att dom hade en för 1 500 oxå. Blir det nån större skillnad om man betalar dom extra 500?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.