Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Enligt titel:

Jag blir inte klok på om Premier Artist Heritage fortfarande görs eller ej. Går de att få tag på i UK?

Letar efter ett litet jazzkit. Har kanske Premier som firma lagt ner produktionen helt? Om jag missat det borde jag agas. Premier har ju fortfarande en aktuell site uppe där setet listas, och flertalet firmor tycks ha premier inne,

men om det bara är arkivsidor eller ej begriper jag inte heller.

Annons
Postat

Då trummisarna på den här brädan tycks vara lätträknade får jag försöka svara på min egen fråga:

Efter dryg mailkorrespondens med allehanda UK-firmor har jag snokat upp ett dylikt set, men till ett pris som jag lika gärna kan köpa ett gretsch renown maple för. Men jag vill ju ha Premier!

• 7 månader senare...
Postat

Vad jag förstår har Premier rätt nyligen kommit igång igen, efter att ha haft ett tag med remarkabelt dålig ekonomi.

Om jag inte är felinformerad tillverkas dock inga trummor i Storbritanien längre, allt sker i fjärran östern, förmodligen Kina.

Vore jag du, skulle jag nog satsa på ett Renown istället, det är sjukt bra trummor, och Premier känns lite lagom osäkert, firman kan liga gärna kursa under året, och då finns inga reservdelar, eller svensk representation.

Bara min åsikt, såklart...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.