Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Börjar bli dags för en ny gitarr nu, jag har kollat in några Gibson modeller och undrar hur stor skillnad det är på en V.O.S och en vanlig modell, är det värt de extra pengarna?

Vilken skulle ni välja om det stod mellan t.ex. en "Gibson Les Paul Junior 1958 VOS" och en "Gibson Les Paul Traditional" som båda ligger i ungefär samma prisklass.

Annons
Postat
Börjar bli dags för en ny gitarr nu, jag har kollat in några Gibson modeller och undrar hur stor skillnad det är på en V.O.S och en vanlig modell, är det värt de extra pengarna?

Vilken skulle ni välja om det stod mellan t.ex. en "Gibson Les Paul Junior 1958 VOS" och en "Gibson Les Paul Traditional" som båda ligger i ungefär samma prisklass.

V.O.S står för Vintage Original Spec., och innebär att man har tagit hänsyn till hur vissa detaljer

konstruerades förr om åren, och inkorporerat dessa små/stora detaljer i den nytillverkade gitarren.

Om det är värt de extra pengarna kan bara du veta. Det gör nog garanterat gitarren dyrare,

och du får väl fråga dig själv om du vill betala extra pengar för att vissa detaljer på gitarren

ska vara som de var för 40 år sedan.

Postat (redigerat)

Jo, det vet jag redan, kanske var lite otydlig i min formulering. Tänkte mer om det finns någon som äger eller har spelat på en VOS gitarr som kan säga om det är någon stor skillnad i ljud och spelkänsla?

Men tack för svaret ändå

Redigerat av SlashAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.