mnorrving Postat 29 maj 2010 Postat 29 maj 2010 Hej, Letar efter någon instrumentplugg för att skapa trummaskins-ljud med retrokänsla. I stil med de Radio Dept eller Thom Yorke ganska ofta använder. Exempel: eller Har inte kunnat hitta något bra hittils.
drloop (oregistrerad) Postat 29 maj 2010 Postat 29 maj 2010 (redigerat) I princip kan du använda vad som helst. Samplingar, loopar och trumljud som du gör på syntar. Jag gjorde en låt där Reasons Thorsynt står för trumljuden. Dvs, det är inga samplingar utan brus och oscillatorer som skapar trumljudet. Det skapar ett bra retroljud. Du kan lyssna på den här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 29 maj 2010 av drloop
Linuz Postat 29 maj 2010 Postat 29 maj 2010 Imageline har en ny plugg som finns både till VST o AU. Jag tycker det är lite retrokänsla över den. Drummaxx heter den. Här är en länk: Drummaxx
Bebopkeys Postat 30 maj 2010 Postat 30 maj 2010 Det ska finnas en skiva med samplingar av en massa gamla trummaskiner också. Jag tror den heter "Vintage drummachines" eller nåt liknande:-)
DrivKraft Postat 30 maj 2010 Postat 30 maj 2010 Om samplingar funkar gör Goldbaby ett bra jobb med att sampla gamla trummaskiner. http://www.goldbaby.co.nz/ Lycka till! MVH Anders
Linuz Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Sen om du kör EZ Drummer så finns ju expansionen Electronic EZX. men det beror lite på vad du är ute efter 😛
Carle Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Om du vill få Radio Dept.-sound skulle jag satsa på linndrum eller 909 samplingar för kagge och virvel, dista virveln lite och sen blanda in loopar med hihat, shaker, osv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.