Jump to content
Annons

Byta batteri i Emu Proteus 2000


Bebopkeys

Recommended Posts

Hej allihopa!

Har ett problem som lyder som följer.

Jag har tänkt att väcka min gamla Proteus 2000 till liv igen på ett gig i sommar.

Tycker därför att det kan vara bra att byta ut Ram backup batteriet så man inte står där

med rumpan bar när man spelar.

Problemet är att jag inte kan hitta det!

Jag har dammsugit nätet på information men det är tunt på den fronten.

Har inte hittat någon info i Emus dokumentation heller:-(

Någon som vet vart det sitter eller om det finns något överhuvudtaget?

OSA

Greetings/ Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du öppnat synthen och kollat? Det brukar ju inte vara direkt trångt och bökigt i såna synthar, så batteriet borde vara lätt att hitta om det nu finns nåt.

Har öppnat och kollat!

Använt pannlampa till och med:-)

I min gamla Proteus 1 sitter batteriet väl synligt och är dessutom bytt ett par gånger.

Har börjat fundera om det sitter ett flashminne i Proteus 2000. Men den är väl för gammal för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har öppnat och kollat!

Använt pannlampa till och med:-)

I min gamla Proteus 1 sitter batteriet väl synligt och är dessutom bytt ett par gånger.

Har börjat fundera om det sitter ett flashminne i Proteus 2000. Men den är väl för gammal för det?

Det fanns en upgrade option med en flashbaserad ram-modul, så att man kunde sampla med sin e-synth o liknande o sen dumpa över i P2k'n, så tekniken fanns allt.

Har faktiskt aldrig öppnat min, även om jag haft den i 10 år nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en upgrade option med en flashbaserad ram-modul, så att man kunde sampla med sin e-synth o liknande o sen dumpa över i P2k'n, så tekniken fanns allt.

Har faktiskt aldrig öppnat min, även om jag haft den i 10 år nu!

Jag såg det i manualen (Flash SIMM).

Vi får ta en chans och hoppas att det är Flash-minne till User-ljuden också:-)

Har som sagt inte hittat något batteri och då måste vi utgå från att det inte finns nåt.

Efter min dammsugning av nätet i jakt på fakta i frågan är det uppenbart att det inte är

någon som vet. Inte ens Emu själva! Men flera har ställt frågan i olika musikerforum.

I min gamla JX-8P sitter det ett memory-cartridge och det är inget batteri i det heller!

Alltid något:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...