Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) Hejsan. Sökte efter ett samarbete för ett tag sen. Några kanske minns men här är iaf resultaten. Grejjen är att inte alla skrev sina forum namn när dom skickade resultaten till mig så ni får helt enkelt hojta till i tråden här så skriver jag upp er i efterhand. Om det är fler som vill göra försök så är det bara att ösa än så länge. Här kan ni hämta hem bakgrunden. * GENRE: Tung-ballad * LÅTLÄNGD: ca 3,40 * KOMPOSITÖR: Kenny Kängström * PRODUCENT: Kenny Kängström * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: ca 3,5 meg * STATUS: Experimentell nivå ------------------------------------------------------------------------------------------- Första bidraget är från Jerry Orrebacken. Your browser does not support the HTML5 audio tag Du kommer aldrig va någonannanstans Jag kan inte minnas att du var där Jag kan inte minnas att jag var där Jag kan inte minnas någonting från den dagen då du blev min Jag kan bara minnas att jag aldirg kommer kunna glömma dig För du kommer aldrig va nånannanstans än där jag är du finns inom mig och allt jag har det är bilderna jag bär av dig Du kommer aldrig va nånannanstans än där jag är Jag kan inte glömma att du var min Jag kan inte glömma att jag var din Nä, jag kan inte glömma någonsin hur jag gick min och du gick din Men du kan bara glömma att du nånsin kommer leva utan mig För du kommer aldrig va nånannanstans än där jag är du finns inom mig och allt jag har det är bilderna jag bär av dig Jag gav mig iväg på en resa så långt från mig själv Nu så står jag ensam kvar - hur skall jag hitta hem igen? ------------------------------------------------------------------------------------------- Andra bidraget är från Daniel Odel (Din flickvän sjunger va?). Your browser does not support the HTML5 audio tag Vers1: Going down going crazy coming over you Doesn’t feel like it’s over In my head I just can’t loose I don’t know I’m not sober And I see that I’ve been here before It’s not me I am all you adore Refr: And I feel I’ve been down this road And I just can’t take no more I’ve been down this road And I feel I’m growing old Vers 2: Going down going crazy coming over you Doesn’t feel like It’s over And I fear that all is lost I am sinking down deeper And I see that I’ve been here before It’s not me I am all you adore Refr: And I feel I’ve been down this road And I just can’t take no more I’ve been down this road And I feel I’m growing old ------------------------------------------------------------------------------------------- Tredje bidraget är från Johan Markström. Your browser does not support the HTML5 audio tag I have fallen Do you remember who I am Do you still think that I’m the one you need Do you remember what I did I will never go down on my knee Paint yourself a picture of what you see Listen to people around you what they say Wake up, wake up now it’s time to move on Everything I was is gone I have fallen Fallen from the sky There is pieces left but I can not find myself I have fallen Can never turn back time I’m not a fallen angel I’m just a small, small man Do you feel that it’s up to me Do you feel that I am the one to blame Can’t you see that your way out of line Taken your problems to a soul in flames Wake up, wake up now it’s time to move on Everything I was is gone I have fallen Fallen from the sky There is pieces left but I can not find myself I have fallen Can never turn back time I’m not a fallen angel I’m just a small, small man Take you chances To make your life so good It’s what you needed and you’re damn good worth it to Take your chances To start a new life now Don’t go down like me, now that I can’t allow ------------------------------------------------------------------------------------------- Kritik på allt är välkommet MVH//Kenny OBS: Detta är ej en tävling. Redigerat 17 januari 2005 av addic59
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag tyckte sista bidraget var bäst... nr 3 alltså... Dom andra två var bra, men lite tråkiga på nåt sätt... Tjejen hade bra röst, men trean vinner 😄
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag tyckte alla var bra på sitt sätt. Vill inte peka ut någon som "den bästa" för att jag gjorde detta för att det är kul och vill inte själv tycka om något bidrag bättre än nån annan. Så jag personligen håller mig på den passiva sidan =). Men jag kan säga att alla var mycket bättre än vad jag förväntade mig =).
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jaha, jag trodde det var nån tävling 😆 Alla var ju bra, men jag bara valde en som nådde mig bäst... Är också imponerad över att det ändå blev så bra som det blev... 😄
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Oj kanske jag som var lite otydlig hehe. Skall ändras genast =).
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Ja, eftersom det står "bidrag" så trodde jag du ville ha hjälp med att välja ut den slutgiltiga melodi som låten skulle ha... eller nåt? vad vet jag, jag är trött 😆
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Haha jo jag tänkte inte så långt. Men vad ska man kalla dom då? haha 😆
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Versioner? Nä, det kanske inte heller är så bra... "Så här vart resultaten efter samarbetena med; Namn, namn och namn" ? 😆
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Äsh skit samma haha. Nu står det ju att det inte är en tävling hehe. Dom får kallas bidrag ändå 😆
Lundin Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) Hum hum i humlegårdenz... det här blev trevligt när det kom sång på. Ettans lite nasala röstläge klingade lite speciellt men blommade inte ut till sin rätt.. kanske lite mer prod-trick och det hade blivit riktigt bra. Tvåan: Well Linas röst satt som en keps i versen... var nära att jag lade min röst där.. men det spricker på refrängen... bottnen försvinner i rösten och det känns inte lika övertygande längre... men samma sak här..det kanske beror på att reverbet är så stort och gör att rösten låter så ensam där i mitten... Trean: Mest övertygande i skaran av di tre... skulle dock inte skada med lite mer 'rocktreatment' på rösten...2pallar JDwhiskey och 14 limpor cigg. ..eller att Mr Addic bromsar disten i refrängen 😆 Bra jobbat ändå. Addic: Vad är en Tung-ballad? någon som spelar med tungan? 😄 (aj..kunde inte låta bli ) Redigerat 17 januari 2005 av demoniqus
®offe Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det är en jäkla snygg bakgrund du har fått till. Tycker det är imponerande av bidragslämnarna att de fått till så bra stuff på så kort tid. Själva bidraget tycker jag kräver en riktig rockrökarröst, men den verkar fungera även med andra röstlägen. Helst skulle jag dock vilja höra den med Bruce Dickinson 😆 Habla bananas ®
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 demoniqus: Jo disten bör som sagt skruvas ner lite. Upptäckte det efter att jag hade spelat in =P. Jadu, en tung-ballad haha. Menat som en tung ballad =). Vad ska man kalla det annars tycker ni? =) Roffe: Man tackar och bockar som tusan. =)
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Säg nånting grabbarna som sjöng =).
Orris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Tjena! Kul att jämföra sig med andra. Dom andra är ju betydligt bättre än vad jag lyckades med - men vi har ju inte hört det färdiga än, men den sista är jxvligt bra! 5 hattar av från mig! O R R I S
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Hoppas på fler bidrag. Eller skulle man kanske fixa fram en till och bättre bakgrung och testa samma sak igen? Om intresset finns kanske? Finns det något mer att tillägga? Känns som om att det finns mer att säga 😆
Odel Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Bra jobbat Jerry och Johan... och addic59 så klart. Det här var ett kul sätt att jobba. Kanske prova fler gånger... och involvera flera... någon som är duktig att ratta ljud kanske vill va med och mixa... addic59: Eller skulle man kanske fixa fram en till och bättre bakgrung och testa samma sak igen? Om intresset finns kanske? demoniqus: kanske lite mer prod-trick och det hade blivit riktigt bra. men samma sak här..det kanske beror på att reverbet är så stort och gör att rösten låter så ensam där i mitten...
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 och involvera flera... någon som är duktig att ratta ljud kanske vill va med och mixa... Det var ingen dum idé. Jobbigt dock att skicka alla stora filer. Speciellt om man spelar in i 24 bit som jag =). MVH//Kenny
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det var ingen dum idé. Jobbigt dock att skicka alla stora filer. Speciellt om man spelar in i 24 bit som jag =). MVH//Kenny Sen när vart det ansträngande att skicka filer via msn eller yousendit.com ? 😲 Jag tycker det var ett bra förslag faktiskt... Kanske finns nån som vill lira bas... eller nåt annat... så det blir dett stort samarbete 😲
Odel Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det måste ju finnas smidiga sätt att skicka stora filer... Tror att man kan göra det med tex. icq?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Det måste ju finnas smidiga sätt att skicka stora filer...Tror att man kan göra det med tex. icq? Jo det funkar ju iof. Med lite tålamod hehe. Alla har ju inte vass uppkoppling =).
Odel Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det måste ju finnas smidiga sätt att skicka stora filer...Tror att man kan göra det med tex. icq? Jo det funkar ju iof. Med lite tålamod hehe. Alla har ju inte vass uppkoppling =). inte? Med lite tur kanske det är flera som vill mixa, så att man får fler "bidrag" som att vi var tre som sjöng nu... glasklart?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Skapade en tråd om detta nu =).
tryff Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jo....det blev bra...alla bidrag Men lägg inte denna till handlingarna addict... Det känns som om det finns mer att hämta ur denna låt..... jag skulle vilja spara refrängen precis som den är men stuva om lite i verserna... Gillar inte riktigt instrumenteringen i början...känns som hämtade ur annan genre...pianot i slutet skulle jag kanske använt mer Skall jag komma med kritik så blir det att alla textförfattare använder för många ord i refrängen. Jag skulle nog använda mig av ett eller ett par ord i refrängen som fick återkomma i stil med van halens "jump" så alla vet vad låten heter och handlar om... ....hjärta och smärta alla 3 bidrag 🙂 (fan att jag inte har nån mick)
Orris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det var iallafall en jxvligt rolig idé att hänga på....... Bra jobbat - alla som involverat sig inkl. alla kommentarer!
Håkan Ekberg Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Fint exempel på bra samarbete. Alla tre låtarna är bra på sitt vis, tvåan är dock lite favorit. Ändra på introt och vips har man tre olika låtar 😛 Håkan
Joey Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Kul att bidragen har blivit så olika och så bra! Jag antar att det beror på grundjobbet av addic59. Bra jobbat Kenny och alla andra. Även bra jobbat av Studioforum som har lagt upp kategorin 'Samarbeten'! /joey
Ken Kängström Postat 19 januari 2005 Trådstartare Postat 19 januari 2005 Man tackar och bockar =). Ett experiment som jag gärna gör om. Väldigt spännande att höra hur andra bygger vidare på eget material. Skitkul grabbar =).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.