Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:Grace

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:f

LÅTLÄNGD:2:00

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-05

FORMAT:mp3

STORLEK: 6.7Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Nu är jag hemmablind alt. döv....Jag gjorde en grej men blir så j_a osäker på mitt eget omdömme när det gäller sångljud 😄 ...Jag försöker att hålla mig till den respons på sångljudet jag fått här på demosidorna men har ingen inre referens då jag tidigare dränkte allt i reverb och andra grejor....så ta en lyssning och kom med kritik 🙂😕

EDIT:den bortersta markören drog iväg

Annons
Postat

Extremt snygg låt som vanligt och den där lite magiska rösten. Det blir lite vasst i sångljudet. Jag skulle satsa på att få det lite mjukare om det går. Kanske genom kompressor. Ssss:en är också lite farliga ibland. Deesser kanske? Jobba lite med Eq. Närvaron är mycket bra annars tycker jag. Nyanserna går fram bättre än om det är dränkt i reverb. Snart borde du väl ha tillräckligt med material till ett skivkontrakt? 😆

(ps jag tror jag lovade dig en gitarr. Det gick inget vidare, men jag har inte gett upp helt ännu)

Postat
Extremt snygg låt som vanligt och den där lite magiska rösten. Det blir lite vasst i sångljudet. Jag skulle satsa på att få det lite mjukare om det går. Kanske genom kompressor. Ssss:en är också lite farliga ibland. Deesser kanske? Jobba lite med Eq. Närvaron är mycket bra annars tycker jag. Nyanserna går fram bättre än om det är dränkt i reverb. Snart borde du väl ha tillräckligt med material till ett skivkontrakt?  😆

(ps jag tror jag lovade dig en gitarr. Det gick inget vidare, men jag har inte gett upp helt ännu)

Tack för omdömet, jag har redan kompressor på sångspåret men inte deesser...jag ska testa.... Det är bara det att när jag mixar och tycker att det låter schysst så verkar alla andra uppleva ljudbilden ,särskilt sången som fel....

jag behöver hålla på med mixningen lite längre för att få egna refs...

Vad beträffar det utlovade solot så...i efterhand var det väl inte så mycket att bygga på, men ny version är på gång vad tiden lider där det finns utrymme för en solovers...då kanske 😆

Postat

Jag tror du har en poäng i ditt resonemang. Man behöver jobba ett tag med att lära sig hur man skall få det att låta som man vill att det skall låta. 😆

Postat

Grymt mysig och personlig röst som jag blir väldigt berörd av. Mycket bra.

Min första känsla var att sången kanske ligger lite långt fram i mixen, men jag tror inte att den gör det. Det är nog bara att alla s-ljud är lite för påträngande. Det skär lite i öronen i början innan man har vant sig och det är lite synd på en så vacker låt.

Bra jobbat.

Postat
Grymt mysig och personlig röst som jag blir väldigt berörd av. Mycket bra.

Min första känsla var att sången kanske ligger lite långt fram i mixen, men jag tror inte att den gör det. Det är nog bara att alla s-ljud är lite för påträngande. Det skär lite i öronen i början innan man har vant sig och det är lite synd på en så vacker låt.

Bra jobbat.

Ska testa DeESSER 1405.gif

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.