Jump to content
Annons

Duger bra som första försök?  

11 röster

1. 1. Duger bra som första försök?

• Ja
      5
    • Nej
      2

Recommended Posts

Postat

Tjosan =). Prövade lite att göra trance hehe. Ja jag vet inte hur det ska låta riktigt men jag gjorde som sagt ett försök iaf. Synpunkter?

MVH//Kenny =)

* ARTIST/GRUPP: Addic59

* GENRE: Trance??

* LÅTLÄNGD: Olika hehe

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: Olika där också =).

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Ja du...

Låt nr1 har en ganska så rolig och barnslig siren i alla fall 🙂

2an har en melodi som säkert skulle kunna platsa i någon dansant låt. Men det är ju svårt att säga mycket mer med tanke på att det just bara är en melodi 😄

Postat
Ja du...

Låt nr1 har en ganska så rolig och barnslig siren i alla fall 🙂

2an har en melodi som säkert skulle kunna platsa i någon dansant låt. Men det är ju svårt att säga mycket mer med tanke på att det just bara är en melodi 😄

Jo det har du nog lite rätt i hehe. Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra bara.

Känns som att trance och techno brukar vara ganska monotont innan det händer något kul. Men jag däremot vill ju att det ska hända saker hela tiden hehe.

Postat
Vill inte vara den, men jag kräks lite grann.

Haha jag ska nog försöka skippa det där med trance hehe. =P

Men alltså....

Kan ju säga så här. Det skulle inte låta tårta om jag testade mig på att göra lite rock/metall eller likande.

Man gör ju den musiken man vill, sen hur det låter beror ju på erfarenhet, talang och lite tur. Så att ge upp efter ett försök är kanske inte den bästa iden? 😄

Postat
Vill inte vara den, men jag kräks lite grann.

Haha jag ska nog försöka skippa det där med trance hehe. =P

Men alltså....

Kan ju säga så här. Det skulle inte låta tårta om jag testade mig på att göra lite rock/metall eller likande.

Man gör ju den musiken man vill, sen hur det låter beror ju på erfarenhet, talang och lite tur. Så att ge upp efter ett försök är kanske inte den bästa iden? 😄

Nej nej det har du så rätt i. Men jag gjorde mest detta som en kul grejj. Tar det inte så illa faktiskt =). Men tack för kritiken iaf =).

MVH

Postat

Det bästa är att inte genre'isera det man gör och låta andra avgöra...då kan man göra nästan vad som helst..tja..nästan vad som helst

Postat

Tja vad säger man. 2.an är bättre än ettan. Svårt att hitta något "eget" med materialet. Det låter lite som man skulle kunna tänka sig att det låter. De kanske skuklle platas på en tranceloopsamplingsplatta. 😆

Postat

Nr. 1:

Hmmm... Låter ärligt talat som en parodi!! Haha! 😛

Nr. 2:

0:01 Phaser på pads - ganska standard men inget fel med det.

0:14 *hoppar till av skräck* NEEEJ! Alice Deejay gör comeback! Med en fjunig hemmastudio-lead. 😮😮😮

0:24 Krispig Wind Chimes i ett sound som innan är ganska dovt. Känns som den "ligger utanför" låten.

0:28 Aj! Där kom resten! Renare sound... men musikaliskt och soundmässigt känns det som när de japanska synth-demo-programmarna försöker skapa Happy Hardcore-patterns. Eller en tidig demo från Ayla daterad 1996. 🙁

0:45 Vad gör du med pitchhjulet? Styckets största innovation 😉

0:49 Ny låt? Den långsamma melodin gatad på trioler är fint. Det funkar. Är inte så förtjust i din clap, och att du kör på alla slag istället för på 2:an och 4:an...

Utöver det, kan du vara något på spåren så här i sluttampen. Påminner om tyska Nordlicht på något vis. Så kasta bort början på 2:an, och bygg på "den andra delen"! :rolleyes:

Postat
Hade faktiskt ett trance-metal band hehe. Dubbelkick och sågtands synth med mycket delay och reverb =).

Förebilder här?

http://www.trancemission-music.de/english/...h_frameset.html (smaklösa tyskar 😕 kolla bilderna med den gröna bruden(!))

Fast jag tycker det är kul att du ger dig på grejjer "du inte kan". Jag är allvarlig. Rätt var det är så har du skapat nånting ingen har gjort förut i nån lysande crossover.

Men så bra var det väl inte...hehe.. eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.