Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Var hittar jag jag en Rewire-meny i Cubase? När man man ställt in Vocaloidprogrammet i Rewireläge för att få synk med Cubase ska man gå in i Sequnseprogrammet, i detta fall Cubase, på Device eller ReWire och hitta Vocaloid. Men under Device finns inget Vocaloid och någon Rewire-meny kan jag inte hitta. Har någon Vocaloid- och Cubaseägare nån lösning?

Annons
Postat

Jodå, jag läst manualen där man beskriver hur programmet ska köras i ett värdprogram, även talat med Estrad Musik där programmet är köpt och man säger att vocaloiden ska dyka upp i devicemenyn. Jag ominstallerade för att se om jag missat nåt inställningsval, men inget val om rewire fanns. Lösningen måste finnas nån annanstans.

• 2 veckor senare...
paulsky (oregistrerad)
Postat

😉 Hej Har samma prb. försökt och hitta svar på olika forum, ingen lycka än.

Väntar på svar från Zero G Development.

Eftersom det finns en bugg i prg. går inte att använda V som VSTi.

Kanske samma här. Dom jobbar på det. Titta in på deras forum.

Kan vara att Cubase har missat att få med ReWire filen.

Skriv och hör med dom. Fast det har jag gjort ett par ggr. Svarar ju inte.

Skriv ändå så blir det fler som undrar om det är ett prbl.

paulsky

Postat

Skönt att höra att fler sitter i samma båt, trots allt. Tillsammans får vi söka lösningen. Vi hörs!

Postat

Har ni hämtat hem den senaste uppdateringen från www.vocaloid.com (1.0.2)?

Vår testare fick annars Rewire-stödet att fungera utmärkt i Orion Platinum. I SX 2 har vi dock bara testat vst-pluggen (som var rejält buggig).

Jag ska be testaren titta förbi den här tråden!

/Mats

Postat

Jag har version 1.0.2.1 av Vocaloid och håller utkik då och då om ny uppdatering finns. Hur programmet fungerar som plugg har jag inte provat än eftersom man skulle använda det under rewire vid inspelning enligt Estrad Musik.

• 2 veckor senare...
paulsky (oregistrerad)
Postat (redigerat)

😄 På Steinbergs forum är det fler som har samma prb.

Av inläggen att döma är det en bug.

Skriv till dom och klaga, kanske dom behagar att svara om det blir fler som har samma prb.

Dom är dåliga på att svara.

😄

Vocaloid har en hel del barnsjukdomar.

Att det inte går att använda VSTi är en bug som dom lovat att fixa.

Det ska finnas en update inom kort. Den ska vara gratis säger dom.

Ta en titt på www.vocaloid-user.net

Tycker att det är obegripligt att dom lanserar ett prg. som inte är klart.

paulsky

Redigerat av paulsky
Postat

Problemet löst efter tips från Estrad Musik. Vocaloiden saknar tydligen en fil som gör att den ska dyka upp i device-menyn. Genom att installera ett annat rewireprogram (Propellerhead Reason från skivan som medföljde Studiotidningen 1-03) installerades en sådan fil och efter omstart fanns Vocaloiden på plats i devicemenyn. Jag fick visserligen aktivera om vocaloid, men det var ju snabbt gjort så allt är frid och fröjd!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.