Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

http://open.spotify.com/album/08iZOV3oaxezw5LvhHepmx

Någon som lyssnat på den än? Har lyssnat igenom den några gånger nu och måste säga att den växer för varje lyssning. Till en början så kanske jag var lite besviken över att dom gjorde en näst intill 180 graders sväng mot tidigare album. Den här rock n rollen dom vill hylla har aldrig varit min favoritstil direkt. Men jag gillar den mer och mer ändå. Man glömmer tillslut bandets CV och börjar upptäcka dom väldigt välskrivna låtarna. Det går från innerligt och bräckligt till rent och skärt hat (eller kanske sorg?) inom loppet av sekunder.

Fast mycket av det har nog med Daniel Gildenlöws otroligt personliga röst. Det är definitivt den rösten som gör det här albumet så bra, jag undrar hur många andra sångare som skulle kunna få liv i dom här låtarna som han gör. Och han gör otroligt läsvärda texter, man tar till sig av dom väldigt lätt och skapar ännu mer djup till låtarna.

Mixen är väldigt speciell, men väldigt passande med tanke på var han drog mycket av sin inspiration ifrån. Men jag gillar inte alls det distade gitarrljudet. Och jag tycker dom kunde ha mastrat den bättre, den känns lite platt och gungar inte riktigt inte som jag vill. Men sången är väldigt häftig, har ett väldigt överstyrt sound som jag gillar. Skulle vara intressant att veta vad för mick och preamp som användes.

Vad tycker ni?

Annons
Postat

Tycker den är sketbra ! Köpte den i fredags.

Ep:n Linoleum visade ju hur det skulle komma att låta, så det kom inte som någon överaskning.

Alla P.O.S skivor har ju haft sina olika stilar och jag gillar alla. :-P

Postat

Ja... Som gamle basisten i bandet måste jag väl säga att det är en bra platta 😄

Och det tycker jag på riktigt också. Låtmässigt sina ups and downs, men överlag riktigt trevlig platta. Diggar överstyrda sången (och Daniels, som alltid, fantastiska röst och omfång) och ljudbilden de sökte för detta album. Dock så tyckte jag rådemosarna innan mix/mastring lät lite coolare. För övrigt så är guror, synth och trummor inspelade live i en tagning (i replokalen), vilket är riktigt ballt!

Så, tumme upp... Ännu en gång!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.