Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenamors. Jag har ett Focusrite Saffire LE sedan tidigare och fick låna hem en Mbox 2, och jag undrar väl hur dessa står sig i förhållande till varandra vad gäller ljudkvalite, dvs micpreamps och AD omvandlare. Jag spelade in lite och A/B lyssnade men kan ärligt talat inte höra någon avgörande skillnad. Det jag tänker är att skillnaden först uppenbar sig när man spelar in spår efter spår och till slut sitter på en jädra massa spår. Eller tänker jag fel?

Fördelen med Mbox är ju såklart att man kan köra Pro Tools, men det vet jag inte om jag är så sugen på 😲

Annons
Postat (redigerat)

Saffire LE är i alla fall jättebra. Rena och fina micförstärkare. Mboxen vet jag inget direkt om, men jag misstänker att den har "tråkigare" ljud, efter vad man läst på olika ställen. Men det är rena spekulationer från min sida 😲 Vidare är ju Saffirekortet firewire, vilket du också bör tänka på...

/Jon

Redigerat av Yllet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.