Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

När jag spelar in midi i Cubase, (använder mig av Colossus VST och en Toneport UX2 audio interface USB) får jag en försening (delay) på ca 1-2 sekunder i inspelningen efter att jag spelat in och spelar upp det. Sjävla live responsen är omedelbar, det är när jag lyssnar på det efter jag spelat in det jag hör förseningen. Har testat allt jag kan komma på inne i Cubase, har testat att ändra buffer size i toneporten till 128, 256, istället för default 512, men ingen skillnad alls. Har testat att ändra record placement både - och + men ingen skillnad alls. Vad ska jag göra? Förstår inte!

all hjälp är mycket uppskattad

Annons
  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Läs den klistade tråden om emulerade portar i Cubase-avdelningen.

Där finns förklaringen. Det handlar mest sannolikt antingen om just emulerade portar eller om att System Timestamp måste aktiveras.

Jag har aktiverat "System Timestamp" men har fortfarande samma problem. Har Cubase SX 3.0.1 så att "ignoreportfilter" filen finns inte, istället finns det något som heter enableemulated... vet inte vad den gör för något?

ASIO Drivers är min Toneport UX2 men det ska väl inte påverka midi? I ASIO menyn står det Input Latency 9.025 MS och Output latency 18.073

Mycket tacksam för hjälp, det här problemet gör att man inte kan göra musik! 🙁

Redigerat av Joel L.
Postat

Jag har aktiverat "System Timestamp" men har fortfarande samma problem. Har Cubase SX 3.0.1 så att "ignoreportfilter" filen finns inte, istället finns det något som heter enableemulated... vet inte vad den gör för något?

ASIO Drivers är min Toneport UX2 men det ska väl inte påverka midi? I ASIO menyn står det Input Latency 9.025 MS och Output latency 18.073

Mycket tacksam för hjälp, det här problemet gör att man inte kan göra musik! 🙁

Jag har för mig att enableemulated-filen gör samma sak som ignoreportfilter, så testa enligt beskrivningen med den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.