Jump to content
Annons

rösta  

9 röster

1. 1. rösta

• 5
      0
    • 4
      4
    • 3
      2
    • 2
      1
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Look for battery

ARTIST/GRUPP: Three swedish tigers

GENRE: synt med inslag av polka

LÅTLÄNGD: 5:29

KOMPOSITÖR: Håkan och Peter

PRODUCENT: Håkan och Peter

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5.15 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

en ganska kul syntlåt som börjar med ett fint polka-/ryskt-intro.

introt är gjort med min ovärderliga yamaha pss-390. en synt jag verkligen har förtjänat. (jag fick den av mina föräldrar när jag hade tagit mitt första simborgarmärke)

Annons
Postat (redigerat)

Introt var... annorlunda! 😛

Härligt sound!

Har lyssnat igenom den ett antal gånger nu för att kunna ge lite konstruktiv kritik, men jag kommer inte på något. Hade kanske varit kul med lite Muscle man-sång! 😄

Redigerat av gol
Postat

Det här gillar vi... oxå. Inte lika grymm som sexual transfusion men ändå klart cool. Lite italodisco på sina håll. Fina melodier mycket trix och fix med coola filtreringar och annt gött. Jag tyckte nog oxå att det var lite James Bond stämmning ibland... fråga mig inte varför 😄

Postat
Hade kanske varit kul med lite Muscle man-sång!

vi hade på tal att lägga in ett "-HEY!" i ompa ompa-introt för att få den riktigt ryska känslan 😄

ag tyckte nog oxå att det var lite James Bond stämmning ibland...

jo du har rätt. jag tänkte faktiskt på mission-musik när jag spelade melodin på 1:53.

men det har vi ju redan discuterat på IRC 🙂

Postat

Inte min musikstil så jag har svårt att kommentera låten, men den har något ändå som jag gillar. Jag får lite 80-tals deckarkänsla av det här.

Typ när Sonny Crocket glider fram i sin vita Lamborghini i Miami Vice.

Postat

Skön känsla och snygg övergång från introt till resten. Pluspoäng till det. Sen vet du ju att jag är en sucker på blöta snares 😉. Som i tidigare låtar är det lite mycket sväng mellan lurarna ibland. Men inte åksjukevarning denna gång. Hade kanske gärna sett en centrerad bas eller dubbla basgångar eqade lite annorlunda för att få till bredden på det sättet kanske?

Det ända jag stör mig på är cymbalen som slaktats av komprimeringen till 128 kbps. Saknar kanske lite variation och eller sång för att den ska bli en klockren låt. Men den är på god väg. Fixa till lite cool sång med vocoder eller liknande så är det en klar 5a.

Postat
Fixa till lite cool sång med vocoder eller liknande

sång har varit på tapeten, fast jag ser ingen plats för det tyvär. det blir nog hoppigt och trångt då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.