Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är nämligen väldigt enkelt,

Jag behöver en person som kan vara kapabel för att kunna mastra/mixa min låt främst mastra.. Om du är tillräckligt bra så är jag till och med villig att lägga en slant 😛

Låten är väldigt bearbetat och har jobbat mycket med denna och tror stort på denna låt i och med att det är en typ av konversiell musik (Pop/RnB/Dance och lite hiphop typen) som skulle kunna sälja..

Intresserad? 😆

Annons
Postat

Tar 500 i start därefter 500:- per låt för mastering

1500:- för mix per låt 1000:- därefter om den har samma sound

priserna är ex moms

Postat

Nej 92:a här faktiskt hehe

Det var då en förbannat massa såna här trådar just nu. Orkar ni inte öva, det ska vara resultat direkt? 80-talister hela bunten antar jag?
Hägglund (oregistrerad)
Postat

Jag gör det för 1500:-.

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Det blir svårt att göra nåt bra av den här låten eftersom mixen är sönderlimiterad med fyrkantiga toppar och den kliver över nollan.

Finns överhuvudtaget ingen dynamik kvar att jobba med.

Det enda som återstår är att du får göra om mixen.

/Fredrik

• 3 veckor senare...
Postat

Jag skulle vilja ha någon som mastrade en låt men har tyvärr inga pengar att erbjuda 🙂

Det låter väl lockande?

Det vore om någon vänlig själ hade en stund över och sedan kunde berätta vad han/hon gjort...

Låten är en akustisk ballad med "på-byggande maffighetskänsla" 😉

//bastukorven

Postat (redigerat)

bastukorv: Du... Jag skulle kunna kika på det nån kväll. Däng över en fil så kanske jag hinner pula med det redan i afton. Kan göra det gratis för att vara en trevlig kille. :rolleyes:

Redigerat av lundberg
Postat

Det var då nedrans va du är negativ mot folk som betalar andra för arbete...

LOL

"Nä fan jag köper inte en ny volvo XC90 "

"Jag bygger en själv"

Postat (redigerat)

Ska mixningen vara kvar men mitt masteringsförsök tas bort?

Bäst att du säger det mest självklara eftersom det inte är självklart för min del 😉

Redigerat av bastukorv
Postat (redigerat)

Wav i alla fall... Ja, ren och utan masteringförsök. 🤪 Om du kan tanka upp den nånstans kan du maila en länk till charonsnymfer at hotmail punkt com och jag berättar gärna vad jag gjort och varför sen.

Edit: Men behåll mixningen. Annar måste jag ju mixa också och då blir det plötslgt fasligt mycket jobb.

Redigerat av lundberg
Postat

Så nu har jag försökt fixa en ftp

Som sagt så har jag suttit med windows i 14 år och mac i 2 månader, så allt är inte riktigt likadant 😄

Men jag har slängt iväg ett mail till dig med ip och sånt, jag testade ftp'n och loggat in som "Gäst" och det verkar funka så långt i alla fall

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.