Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som vet någon stans där man kan köpa prylar för att fixa en utdragshylla till ett alldeles vanligt Ikea-skrivbord (en plan skiva med ben på)? Behöver inte vara megastort eftersom keyboard bara har 49 tangenter. Fast det gör såklart inget om det går att ha större, skulle nog kunna tänka mig att ha 61 tangenter också.

Annons
Postat (redigerat)

Tjena!

Jag kollade faktiskt upp det där för kanske 3 månader sen, men kom aldrig till skott/bygge. Jag vill påminna mig att mitt lokala K-rauta-varuhus hade prylarna som behövs, och som klarade tillräcklig tyngd.

tjing

Redigerat av Vallhagen
Postat

Ok, var på K-rauta häromhelgen, men tänkte inte på att kolla det. Får åka dit igen!

• 9 månader senare...
Postat

Nu är det så att jag undrar precis samma som TS, men jag har varit runt och kollat på både coop bygg och byggmax!

Undrar alltså om man kan få tag på metallstag som man kan fästa en skiva mellan, och sedan kunna dra ut och in den här. (på undersidan av ett "alldeles vanligt Ikea-skrivbord").

Har TS kanske haft turen och hittat det han sökte?

Postat

Jag har gjort det på mitt skrivbord med tanken av att behöva använda så lite verktyg som möjligt för jag har bara en liten såg och en skruvdragare. Köpte beslag och hylla på clas ohlson, sågade av plankan så jag hade typ 10 cm marginal och använde spillbitarna för att sätta ihop det i bordsskivan. Funkar gött, ska dock ändra bord snart men jag ska behålla hyllidén i varje fall.

Här kommer lite bilder på mitt verk.

IMG_0259.JPG

IMG_0260.JPG

IMG_0261.JPG

Postat

Tack, perfekt! Jag tror att vi har likadana bord, förutom benen.

Kan man låsa den i utdraget läge?

Den hamnar inte i vägen för benen?

Postat

Jo lite i vägen blir det men inte mer än en vanlig tangentsbordshylla. Den går tyvärr inte att låsa i ytterlägena men det stör mig inte riktigt, funktionen mot priset är värt det för mig så jag är nöjd!

Apropå de här benen på skrivbordet är de rysligt instabila.

Postat

Okej, jag tänkte nog höja skrivbordet en aning om det blir så. Och skenor med låsning tycker jag att dom borde ha.

Varför använde du spillet till att fästa hyllan till bordet? Fanns det inga i metall som passade?

Mina ben är stabila som berget!

Postat

Jo de fanns det säkert men jag skiter lite i hur det ser ut undertill och det var det jag hade till hands samt var lättast att få fram, iom att jag bor i en student etta nu och inte riktigt har tillgång till i princip några verktyg alls.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.