AndyPandy Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Jag hade nyligen ett mindre problem i Cubase SX 2(programmet hittade inte default.cpr) vars lösning bestod i att gå in i registryt och ta bort Defaults-mappen under Cubase SX. Tyvärr uppstod då ett annat problem: en av mina VST-pluggar låter som rundgång har uppstått, dvs ett eländigt pipande. Jag vet att det var likadant första gången jag installerade Cubase SX 2, men kommer inte ihåg vad jag gjorde för att fixa det. Jag hade för mig att man skulle klicka för Old Host Behavior, men det löste inte problemet. Vet någon?
Majken Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Låter som att installationen verkar vara lite skakig om den inte hittar default.cpr. Testat att installera om utan virusdödare och dylikt i bakgrunden för att sedan uppdatera till den nyaste versionen? Vilken plugin är det som orsakar rundgång förresten? /Majken
joachime Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Vilken plugin är det som orsakar rundgång förresten? Jag var tvungen att ge upp karlette när jag uppgraderade till SX2. Den rundade i höger kanal.
Majken Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Ahh.. ja Karlette är ju ännu en av många produkter som Steinberg "glömt bort" att uppdatera. Finns förvisso bra gratisalternativ men det känns onödigt att skicka med saker som inte fungerar. /Majken
AndyPandy Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag har själv haft problem med Leveler, som av någon helt obegriplig anledning blockerar höger kanal så att den blir helt tyst. Dessutom sker det bara när man låser nivåreglarna till varandra ... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.