gson Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Jag har en 4 år gammal Frost dator som ska formatteras för att sedan göra en ominstallation. Något särskilt man bör tänka på innan omformatteringen?
D200 Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Spara alla presets och inställningar du har...veckans boktips.
peterT Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Så här står det på Frosts hemsida: Jag vill installera om min Frost så att den blir som när jag fick den, hur gör jag det? -------------------------------------------------------------------------------- !: Först och främst, installera ALDRIG om datorn med den medföljande Windows skivan, den innehåller inte alla drivrutiner och optimeringar för audio som behövs. Gör istället enligt nedan: För Frostmodeller med Windows XP och dedikerat (ej inbyggt) grafikkort: Klicka på F4 upprepade gånger när datorn startar. Du kommer att komma in i en boot meny, klicka på Esc och fortsätta klicka på F4 CME programet kommer att starta. Välj "Protect / recover " och sedan "Phoenix firstware recover pro" Datorn kommer att starta om, välj sedan "advanced" när du kommer in i nästa meny Välj "Factory Restore Point" Välj "Recover Entire Drive" För Frostmodeller utan dedikerat grafikkort och Windows XP Starta datorn in i Windows I Startmenyn, välj "Phoenix CME" Välj "Firstware Recover Pro" Välj "Advanced" Välj "Factory restore point" Högerklicka och välj "restore" Datorn kommer att starta om. Välj sedan "recover entire drive" Frostmodeller med Windows 7 / Vista När datorn startar, klicka på F4 när texten "Press F4 into recovery within 2 seconds" visas. Följ instruktionerna på skärmen och välj sedan "recover entire drive"
gson Postat 19 maj 2010 Trådstartare Postat 19 maj 2010 Så här står det på Frosts hemsida: Jag vill installera om min Frost så att den blir som när jag fick den, hur gör jag det? -------------------------------------------------------------------------------- !: Först och främst, installera ALDRIG om datorn med den medföljande Windows skivan, den innehåller inte alla drivrutiner och optimeringar för audio som behövs. Gör istället enligt nedan: För Frostmodeller med Windows XP och dedikerat (ej inbyggt) grafikkort: Klicka på F4 upprepade gånger när datorn startar. Du kommer att komma in i en boot meny, klicka på Esc och fortsätta klicka på F4 CME programet kommer att starta. Välj "Protect / recover " och sedan "Phoenix firstware recover pro" Datorn kommer att starta om, välj sedan "advanced" när du kommer in i nästa meny Välj "Factory Restore Point" Välj "Recover Entire Drive" För Frostmodeller utan dedikerat grafikkort och Windows XP Starta datorn in i Windows I Startmenyn, välj "Phoenix CME" Välj "Firstware Recover Pro" Välj "Advanced" Välj "Factory restore point" Högerklicka och välj "restore" Datorn kommer att starta om. Välj sedan "recover entire drive" Frostmodeller med Windows 7 / Vista När datorn startar, klicka på F4 när texten "Press F4 into recovery within 2 seconds" visas. Följ instruktionerna på skärmen och välj sedan "recover entire drive" Tack för svaren.
gson Postat 25 maj 2010 Trådstartare Postat 25 maj 2010 Så här står det på Frosts hemsida: Jag vill installera om min Frost så att den blir som när jag fick den, hur gör jag det? -------------------------------------------------------------------------------- !: Först och främst, installera ALDRIG om datorn med den medföljande Windows skivan, den innehåller inte alla drivrutiner och optimeringar för audio som behövs. Gör istället enligt nedan: För Frostmodeller med Windows XP och dedikerat (ej inbyggt) grafikkort: Klicka på F4 upprepade gånger när datorn startar. Du kommer att komma in i en boot meny, klicka på Esc och fortsätta klicka på F4 CME programet kommer att starta. Välj "Protect / recover " och sedan "Phoenix firstware recover pro" Datorn kommer att starta om, välj sedan "advanced" när du kommer in i nästa meny Välj "Factory Restore Point" Välj "Recover Entire Drive" För Frostmodeller utan dedikerat grafikkort och Windows XP Starta datorn in i Windows I Startmenyn, välj "Phoenix CME" Välj "Firstware Recover Pro" Välj "Advanced" Välj "Factory restore point" Högerklicka och välj "restore" Datorn kommer att starta om. Välj sedan "recover entire drive" Frostmodeller med Windows 7 / Vista När datorn startar, klicka på F4 när texten "Press F4 into recovery within 2 seconds" visas. Följ instruktionerna på skärmen och välj sedan "recover entire drive" Tack för svaret. Har gjort enl. beskivningen. Altt fungerar perfekt. Nästa fråga - Frost-datorer har ju ett "slimmat" operativsystem. XP i mitt fall. Ska jag ansluta till nätet och gör updates?
Gilbert Postat 25 maj 2010 Postat 25 maj 2010 Tack för svaret. Har gjort enl. beskivningen. Altt fungerar perfekt. Nästa fråga - Frost-datorer har ju ett "slimmat" operativsystem. XP i mitt fall. Ska jag ansluta till nätet och gör updates? Jag skulle ha gjort det om du inte har sp2 eller senare, annars skulle jag inte bry mig om systemet funkar och du inte är uppkopplad mot nätet med denna dator.
gson Postat 26 maj 2010 Trådstartare Postat 26 maj 2010 Jag skulle ha gjort det om du inte har sp2 eller senare, annars skulle jag inte bry mig om systemet funkar och du inte är uppkopplad mot nätet med denna dator. Kanon bra. Då är det bara att tura och köra. TAck för ditt svar. 😆
peterT Postat 26 maj 2010 Postat 26 maj 2010 Om man inte har sp2 ska man inte koppla upp sig mot nätet, man kan få virus om jag kommer ihåg rätt. Dra ned sp3 på en annan dator bränn till cd och installera.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.