Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag spelade idag in på min Roland MC-505a. När jag skulle spara mitt pattern så står det "KEEP POWER ON!" - Otursamt nog så åkte kontakten ur. =/ Har aldrig hänt förut under alla dessa år...

Nåväl. Mitt nya pattern försvann, men jag kom ihåg typ hur jag hade gjort och återskapade det. När jag nu försöker spara mitt pattern så går det inte. WTF. Det står "Processing, Keep power on" och det ser ut som att den sparar... men den gör inte det. så mitt pattern är kvar på P000 som "temporary file."

Någon som stött på detta problem? Kan man åtgärda det utan att stänga av 505an? Brådskande! Den står och drar ström tills jag löst problemet. =/

Ytterst tacksam för hjälp!

Annons
Postat

Jag försökte spara en gång till, för över 5 timmar sedan... Den står fortfarande och säger "Processing, keep power on". AARRGGHH! Vad ska jag ta mig till? Om jag stänger av den så kanske inte bara min senaste låt försvinner utan allt!? Hur ska jag veta!? Skulle bli skitledsen i så fall.

Hjälp snälla nån!

Postat

Tyvärr vet det suger,, men det är bara att stänga av.

Hårdvaran har fått frispel av strömbortfallet,, säkert laddar 505 upp ljud, patterns mm i minnet och åker sladden ut så kan det bli stora problem

med sparade patterns och inställningarna från rattarna mm.

Gammal 505 ägare !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.