sosper Postat 17 maj 2010 Dela Postat 17 maj 2010 Vilka Program Kan Läsa Midi filer från Guitar pro? t.ex Cubase? Jag vill kunna ladda över mina guitar pro filer till reaper eller cubase eller något.. går det? och vilket program fungerar isåfall? jag föredrar reaper långt före cubase... tack så mycket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maximiliam Postat 17 maj 2010 Dela Postat 17 maj 2010 Jag är inte stensäker, men så länge du exporterar det du gjort i Guitar Pro till midi så lär vilket program som helst som kan behandla midi kunna importera det. Vild gissning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Revolve Postat 17 maj 2010 Dela Postat 17 maj 2010 Det står ju på guitar pro´s hemsida MIDI Import/ExportA MIDI file consistes in a mere description of musical data, which Guitar Pro turns into an actual multitrack tablature. The software calculates and optimizes the position of each note on the fretboard for you to play it as easily as possible. You can also export the tablature as a MIDI file for use in another software. Så då är det ju bara att tuta och köra direkt med cubase eller reaper sedan, importera midifilen du exporterat eller "drag-n-drop" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.