Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ronnie James Dio 1942-07-10 - 2010-05-16

Diodio.JPG

Ronnie James Dio avled idag av sviterna av den cancer han fick i höstas. En av världens största hårdrocksångare.

Sjöng bla i Elf, Rainbow, Black Sabbath, Heaven and Hell och även sitt soloprojekt Dio. Må Du vila i frid!

"Today my heart is broken, Ronnie passed away at 7:45am 16th May. Many, many friends and family were able to say their private good-byes before he peacefully passed away. Ronnie knew how much he was loved by all. We so appreciate the love and support that you have all given us. Please give us a few days of privacy to deal with this terrible loss. Please know he loved you all and his music will live on forever." Love, Wendy

Källa: http://www.ronniejamesdio.com/

Hyllar honom med Heaven and hell! 😱

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

Jättetråkigt. Rest In Peace!

Tyvärr är det nog en typ av nyhet vi får börja vänja oss vid (även om det inte går). Många av mina rockhjältar

börjar bli riktigt till åren komna.

Postat

Nej.. jösses...

Senast jag såg honom var väl tidigt 2000-tal, i någon "monstersofrock"turne med motorhead och manowar, Himmelstalund i norrköping

RIP du största av röster och hårdrockmagiker.

Postat

jag trillade baklänges över hur bra holy diver var när den kom, mobruels med sabbath var åxo ett guldkorn

känns tomt att veta att ronnie inte längre är med oss, hade ingen aning om att han var sjuk faktiskt! 😕

R.I.P Ronnie

Postat (redigerat)

Mitt första inlägg på länge, trist anledning till att jag skrev det...

R.I.P James Dio, såg honom i Jönköping för några år sedan...

Redigerat av sounden
Postat

Oj, det var som fan...

Råkade snubbla över en Flashback-tråd igår som sa detsamma — men då dementerades det hela...

"Hörde" honom senast på Sweden Rock Festival.

Postat

R.I.P.

Hårdrock är bland det ostigaste jag vet, men det är sorgligt när någon går bort i ett allt för tidigt skede.

Postat

Det kändes faktiskt helt otippat eftersom jag inte heller visste att han var sjuk. Tråkigt.

Heaven and hell är helt klart en av de bästa metalalbum som gjorts. Får hem och sätta på Neon knights på tian.

😉

Postat

R.I.P !

Sanslöst vad man har älskat Holy Diver plattan, en milstolpe i mina ögon!

...who cries for the children...i´ll do! 😉

Postat

R.I.P

Såg honom på SRF för ett par år sedan, en av dom bästa konserterna man vart på.

Piggare gubbe på scen fick man leta efter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.