Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är ute och letar efter ett bra och om det är hyfsat lätt att lära sig och skapa mixar i.

Typ medley med mera....

Jag vill också ha möjligheten att gå in och göra om låten eller lägga till en ny takt slinga om så behövs.

Jag har jobbat med PCDJ, Traktor DJ, virutual dj. Mixmiester.

Mixmiester är det programmet som klarar av att göra det jag söker, men jag skulle vilja ha lite bättre funktioner för att kunna sätta typ cue punkter i.

och eventuellt loopa vissa sekvenser.

Någon som kan recommendera något bra program att arbeta vidare i ? För att kunna uppnå dom målen som jag beskriver.

Jag skulle även vilja kunna skapa mixen och spara mixen för att senare gå in och jobba vidare i mixen som man kan i mixmiester.

Det jag främst vill skapa är mega mixar och även remixar.

tacksam för svar..

tack

Djhoke,.

Annons
Postat

Satsa på att lära dig Ableton Live. Det är en mycket högre inlärningskurva än leksaksprogrammet Mixmeister, men möjligheterna är oändliga i jämförelse.

Postat

ok!

Det vär väl lite vad jag själv har misstänkt.

Mixmiester är mycket enkelt.

Får väl låsa in mig någon månad och sätta migmed Ableton live.

Postat
Satsa på att lära dig Ableton Live. Det är en mycket högre inlärningskurva än leksaksprogrammet Mixmeister, men möjligheterna är oändliga i jämförelse.

Leksaksprogram? nja håller nog inte med.... varför? för att det är enkelt?

Nä.. tror att mixmeister fusion är det perfekta programmet om du ska göra medleyn mm....

Däremot om du vill lägga in extra melodier, samples eller avancerade effekter så skulle jag ta Ableton

Postat
Mixmiester är det programmet som klarar av att göra det jag söker, men jag skulle vilja ha lite bättre funktioner för att kunna sätta typ cue punkter i.

och eventuellt loopa vissa sekvenser.

Du kan ju sätta cue punkter och loopa i Mixmeister (fusion)... dessutom så kan du ju ta in vst effekter

Postat
Du kan ju sätta cue punkter och loopa i Mixmeister (fusion)... dessutom så kan du ju ta in vst effekter

ok! Hur sätter man dom i Mixmeister ? Förutom att man flyttar den gröna mix linjen och ljud volymen ?

Loopa är jag med på hur man gör.

/djhoke

Postat (redigerat)
ok! Hur sätter man dom i Mixmeister ? Förutom att man flyttar den gröna mix linjen och ljud volymen ?

Loopa är jag med på hur man gör.

/djhoke

Klicka av den lilla "magneten" (på vänster sida) sen kan du flytta den vänstra orange cue pointen precis dit du vill

Redigerat av Rawbert
Postat
Klicka av den lilla "magneten" (på vänster sida) sen kan du flytta den vänstra orange cue pointen precis dit du vill

man tackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.