Jari Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Hej Har ni tips på antivirus program som inte drar så mycket processor kraft? Har hört att norton antivirus suger en hel del cpu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 "NOD32" är rätt poppis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 16 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2005 (redigerat) Har tankat ner NOD32 trial 30 dagars versionen och installerat den. Dags att överge norton kanske... 😉 Brukar ni stänga av virus programmen när ni kör musikprogram? Redigerat 16 januari 2005 av Jari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olivetti (oregistrerad) Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Har tankat ner NOD32 trial 30 dagars versionen och installerat den.Dags att överge norton kanske... 😉 Brukar ni stänga av virus programmen när ni kör musikprogram? Så länge du inte ligger ute på nätet då du kör musikprogram behöver du ju inte ha virusprogrammet igång. Finns ingen anledning. Stäng ner! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Jag kör trendmicros virusscan (gratis på webben) då och då plus en hårdvarubrandvägg. Det är allt. Har inte haft virus sen jag installerade windows (nätverkskabeln satt i, ingen brandvägg, inga servicepacks.. tror det tog 10 minuter så hade jag virus). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Jag har inte heller någon virusdödare - men kör också viruscheck online med ojämna mellanrum för att verifiera att inget har slunkit igenom. Jag kör i stället med en mycket kompetent brandvägg; ZoneAlarm Pro, som stoppar alla angreppsförsök och alla mailattachments som kan skada på något sätt. Jag har kört på detta sätt sedan jag övergav Atari och började köra PC istället - och har aldrig haft virus. En förutsättning för att vara säker, är dock att man inte tankar ner program från suspekta ställen... 😏😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Jag kör me AVP ( http://free.grisoft.com/ ). Helt gratis och det känns inte som det drar så mycket systemkraft. Hade Norton innan och det smaskade i sig ganska rejält me CPU och minne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 (redigerat) Bland antivirusprogrammen var det bara ett, Kaspersky Antivirus Personal, som hittade alla typer av virus som testarna utsatte datorn för. Kaspersky kostar nästan 700 kronor. Råd & Rön eller testa själv... Hur bra är ditt AV-program mot trojaner? Testa! Sedan den dagen är jag glad Kaspersky-användare. 😏 Redigerat 16 januari 2005 av vectro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 16 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2005 Kollade in vectros länk. NOD32 och Kaspersky hitta alla trojaner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Jag drog ju igång en liknande tråd för inte så länge sen: https://www.studio.se/index.php?showtopic=6757&hl= Sedan dess kör jag AVG virusskydd, www.grisoft.com , med "tillräckligt bra" resultat (dvs inga virus...). Det är ju möjligt/troligt att Kaspersky eller annan lösning ÄR snäppet bättre, men AVG är gratis och som sagt, än så länge funkar det bra. /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 ett alternativ som jag kör med är panda activescan. online-virus scanner. Funkar bra för mig och du behöver inte installera något program Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 16 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2005 Tack för alla tips! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Sedan dess kör jag AVG virusskydd, www.grisoft.com , med "tillräckligt bra" resultat (dvs inga virus...). Det är ju möjligt/troligt att Kaspersky eller annan lösning ÄR snäppet bättre, men AVG är gratis och som sagt, än så länge funkar det bra. /Bengan Jag kör också med AVG har fungerat bra hitills. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.